28 خرداد 1396 - 13:02
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

ادغام موسسات مالی به نفع سپرده‌گذاران است

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: سپرده‌گذاران باید از ادغام استقبال کنند، زیرا این حرکت در جهت سرو سامان دادن و افزایش امنیت سپرده‌های آنها است.
کد خبر : ۷۱۲۲۶
محمدرضا جمشیدی

محمدرضا جمشیدی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره ادغام موسسه اعتباری کوثر، موسسه ثامن و بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه هیچ نگرانی درباره آن‌ها وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه موسسه ثامن عضو کانون بانک ها نیست، اطلاعات دقیقی در مورد این موسسه وجود ندارد. مباحث مطرح شده ممکن است ناشی از برخی رایزنی‌ها از سوی بانک مرکزی و این موسسات باشد.


دبیر کل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری اظهارداشت: وظیفه بانک مرکزی سر و سامان دادن به موسسات غیر مجاز است و برهمین اساس به این موسسات بدون مجوز اعلام شده تا برای سر و سامان یافتن، به دنبال ادغام با یکی از موسسات و بانک‌های دارای مجوز باشند.


جمشیدی با اشاره به وجود سپرده‌های مردم و مشتریان نزد این موسسات، گفت: به این ترتیب می‌توان هم شاهد ساماندهی این موسسات بود و نسبت به سپرده ها خاطر جمع شد.


دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی به سپرده گذاران توصیه کرد: به طور حتم سپرده گذاری نزد موسسات فاقد مجوز هیچگونه نظارت و امنینی نخواهد داشت اما اگر بانک یا موسسات دارای مجوز با مشکل احتمالی مواجه شوند، سپرده های تا ۱۰۰ میلیون تومان آن‌ها مورد تضمین صندوق ضمانت سپرده‌ها است و امنیت کامل دارد.


وی در ادامه تاکید کرد: اما سپرده‌گذاران باید به این نکته توجه داشته باشند که ادغام به نفع آن‌ها است و باید از این حرکت استقبال کنند زیرا این حرکت در راستای افزایش امنیت سپرده‌های آن‌ها است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر