28 خرداد 1396 - 17:32
معاون وزیر کار اعلام کرد؛

توقف طرح پرداخت مستمری به کم‌درآمدها

معاون وزیر کار با اعلام ثبت‌نام تعداد زیادی در سامانه «رفاه اجتماعی» در قالب طرح پرداخت مستمری به کم درآمدها، از متوقف شدن این طرح در راستای انجام بررسی‌های بیشتر خبر داد.
کد خبر : ۷۱۲۵۰
احمد میدری

به گزارش ایبنا، احمد میدری در گفتگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح «پرداخت مستمری به کم‌درآمدها» گفت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی در سامانه خدمات حمایتی ثبت نام کرده‌اند.


وی افزود: با وجود آنکه اعلام کردیم تنها افراد نیازمند که دارایی و درآمد آنان بیانگر نیازمند بودن آنان است، در این سامانه ثبت نام کنند و حتی براساس بعد خانوار سقف میزان درآمد خانوار های متقاضی را نیز اعلام کردیم، اما متاسفانه اولا 50 درصد کسانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند هم اکنون تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار هستند و بنابراین ثبت نام آنها بی دلیل بوده است؛ ثانیا  از میان 50 درصد دیگری که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبوده و در این سامانه ثبت نام کرده‌اند نیز تنها یک سوم آنان مشمول بازرسی میدانی خواهند شد تا متوجه شویم نیاز آنان واقعی است یا خیر؛ سایر ثبت نام کنندگان نیز اصلا مشمول این طرح نمی شوند.


معاون رفاه اجتماعی وزارت کار ادامه داد: در مرحله نخست اجرای این طرح به صورت آزمایشی آن را اعلام عمومی کردیم تا بررسی کنیم چه گروه‌هایی اقدام به ثبت نام در این سامانه می کنند و متاسفانه دیدیم تعداد بسیار زیادی از آنها مشمول این طرح نمی شوند، این در حالی است که هرچند در چنین روش هایی که فرآیند جذب آسان است، متقاضی افزایش می یابد اما باید این شیوه اطلاع رسانی در کشور فرهنگ سازی شود.


میدری اعلام کرد: لذا در حال حاضر، اجرای این طرح متوقف شده تا بررسی های لازم را انجام و پس از آن دوباره طرح را آغاز کنیم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر