29 خرداد 1396 - 16:35
وزیر اقتصاد خبر داد؛

تکمیل فرآیند الحاق ایران به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تکمیل فرآیند الحاق ایران به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا خبر داد.
کد خبر : ۷۱۲۹۷
طیب نیا

به گزارش ایبِنا، علی طیب نیا در حاشیه دومین اجلاس هیات عامل بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با معاونین این بانک دیدار کرد. در این دیدار که دو تن از معاونین رییس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا حضور داشتند، به تفکیک گزارشی از شروع و چگونگی فعالیت‌های بانک، پذیرش اعضای جدید و برگزاری اجلاس ارائه شد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی دولت جهت بسط و توسعه همکاری با موسسات بین‌المللی اقداماتی را انجام داده است گفت: همچنین به عنوان یکی از  اعضاء موسس بانک، با تصویب لایحه اساسنامه بانک توسط مجلس شورای اسلامی، تایید آن توسط شورای نگهبان و پرداخت اقساط سهام پذیره‌نویسی شده خود، فرایند الحاق جمهوری اسلامی ایران به بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا را تکمیل کرد.


طیب‌نیا تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای توسعه روابط خود با کشورهای آسیایی و موسسات بین‌المللی منطقه‌ای قائل است. وی همچنین از مدیریت خردمندانه و مستقل از ملاحظات سیاسی در فعالیت‌های بانک تقدیر و اعلام کرد: فعالیت‌ها و همکاری بانک با کشورهای عضو بر اساس ملاحظات فنی و کارشناسی بوده و در این راستا همزمان با تکمیل عضویت کشورمان، بررسی و ارزیابی پروژه‌های معرفی شده ایران با اعزام هیات‌های AIIB به جمهوری اسلامی ایران به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته پروژه‌های مذکور در اسرع وقت به تصویب هیات مدیره بانک برسد.


وزیر اقتصاد کشورمان همچنین مراتب آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها با بانک در سایر حوزها نظیر دریافت کمک های فنی و ظرفیت سازی نیروی انسانی برای بانک را مورد تاکید قرار داد.


طیب‌نیا در پایان حمایت جمهوری اسلامی ایران از پذیرش عضویت سایر کشورهای متقاضی الحاق به بانک به منظور تقویت بانک و تبدیل شدن آن به بزرگترین بانک توسعه‌ای بین‌المللی را اعلام کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر