30 خرداد 1396 - 09:25
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

اعلام لیست شرکت‌های خدمات پرداخت با کمترین خطا

صحت و دقت عملکرد شرکت‌های خدمات پرداخت و افزایش درصد تراکنش‌های صحیح آنها نقش بسیار زیادی در میزان رضایت‌مندی مشتریان و ترغیب آنها به استفاده از خدمات شرکت‌ها دارد.
کد خبر : ۷۱۳۰۷
بانکداری الکترونیک

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ برای انجام مقایسه‌ای بین شرکت‌ها در پشتیبانی از تراکنش‌های صحیح باید عملکرد شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت از نظر تراکنش‌های ناموفق حوزه پذیرندگی مورد بررسی قرار ‌گیرد. براساس آمار شاپرک نتایج این بررسی در دو ماه متوالی فروردین و اردیبهشت ۹۶ طبق جدول زیر است.





















































































شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت



نسبت خطای پذیرندگی به تعداد کل تراکنش‌ها در اردیبهشت ۹۶



نسبت خطای پذیرندگی به تعداد کل تراکنش‌ها در فروردین ۹۶



درصد تغییرات



اسان پرداخت پرشین



۰.۰۳۶



۰.۰۲۷



۰.۰۰۹



الکترونیک کارت دماوند



۰.۱۳۱



۰.۶۲۱



-۰.۴۹



به پرداخت ملت



۰.۰۴



۰.۰۵۲



-۰.۰۱۳



پرداخت الکترونیک پاسارگاد



۰.۰۷۸



۰.۰۷۴



۰.۰۰۴



پرداخت الکترونیک سامان



۰.۱۹۹



۰.۲۱۲



-۰.۰۱۳



پرداخت الکترونیک سداد



۰.۱۲۵



۰.۱۲۸



-۰.۰۰۳



پرداخت نوین آرین



۰.۰۲۱



۰.۰۱۹



۰.۰۰۲



تجارت الکترونیک پارسیان



۰.۰۹۴



۰.۱۱۳



-۰.۰۱۹



سایان کارت



۰.۰۴۱



۰.۱۱۶



-۰.۰۷۵



فن آوا کارت



۰.۰۳۷



۰.۰۳۵



۰.۰۰۲



کارت اعتباری ایران کیش



۰.۱۲۱



۰.۱۰۵



۰.۰۱۶



مبنا کارت آریا



۰.۰۴۶



۰.۰۷



-۰.۰۲۴




با وجود رشد ۱۵ درصدی در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت و همچنین افزایش بیش از ۷ درصد خطاهای پذیرندگی رخداده در آن نسبت به ماه گذشته، خوشبختانه جز تنها در چند شرکت آن هم به میزان اندک، در دیگر شرکت‌ها رشد منفی در این خطاها مشاهده شده است. در ماه اردیبهشت همانند ماه قبل، شرکت پرداخت نوین آرین جایگاه نخست را در بهترین عملکرد از نظر نسبت خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش‌ها به دست آورده است.


پس از این شرکت با سهم ۰.۰۲۱ درصدی تعداد خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها، شرکت آسان پرداخت پرشین و فن‌آوا کارت در جایگاه‌های بعدی به لحاظ بهترین عملکرد (کمترین میزان شاخص) قرار گرفته‌اند. همچنین بیشترین تغییرات مثبت این شاخص در شرکت کارت اعتباری ایران کیش مشاهده می‌شود.


بیشترین نسبت تعداد خطای پذیرندگی به کل تعداد تراکنش‌ها نیز به ترتیب به شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان، الکترونیک کارت دماوند و پرداخت الکترونیک سداد اختصاص داشته است. به طورکلی با توجه به افزایش کل تراکنش‌های شبکه پرداخت کارت و همچنین رشد مثبت تراکنش‌های همه شرکت‌ها در این ماه، انتظار می رفت رقم این شاخص در شرکت‌ها روندی صعودی نشان دهد؛ چراکه حجم ارسال تراکنش‌های هر یک از شرکت‌ها در افزایش میزان رخداد خطای آن تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین شرکت‌هایی که سهم بازار تعدادی بیشتری دارند، احتمال بروز بیشتر خطا برای آنها متصور است. خوشبختانه در این ماه برخی از شرکت‌ها، ‌به خصوص شرکت نخست بازار، عملکرد مطلوبی در این زمینه از خود بروز داده‌اند.


در مقایسه ماهانه عملکرد این شرکت‌ها ملاحظه می‌شود که بالاترین کاهش در نسبت خطای پذیرندگی به کل تراکنش‌ها (عملکرد مثبت)، به ترتیب به شرکت‌های الکترونیک کارت دماوند، سایان کارت و مبنا کارت آریا تعلق داشته و سایر شرکت‌ها عملکرد ضعیف‌تری از این نظر نسبت به فروردین ماه ۹۶ داشته‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر