فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد

مجله فوربس فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که برای چهارمین سال متوالی بیل گیتس مؤسس مایکروسافت در صدر آن قرار دارد.
کد خبر : ۷۱۳۱۵
ثروتمندان ۲۰۱۶

به گزارش ایبِنا، در این فهرست که طولانی‌ترین لیست در ۳۱ سال اخیر است، ۲ هزار و ۴۳ نفر با ثروتی ۱۰ رقمی حضور دارند که نسبت به یک هزار و ۸۱۰ نفر سال گذشته، با ۲۳۳ نفر بیشتر، افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.


ارزش ثروت خالص این افراد نیز با ۱۸ درصد افزایش به ۷.۶۷ تریلیون دلار رسیده است که رکورد جدیدی محسوب می شود.


در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷ بیل گیتس با ۸۶ میلیارد دلار دارایی برای چهارمین سال متوالی نفر اول است. وی طی ۲۳ سال گذشته، ۱۸ بار به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شده است. ثروت وی در سال گذشته ۷۵ میلیارد دلار اعلام شده بود.


جف بیزوس مؤسس آمازون نیز با افزایش ۲۷.۶ میلیارد دلاری ثروت خود و رساندن آن به ۷۲.۸ میلیارد دلار، از رتبه پنجم در سال گذشته توانسته برای نخستین بار در جمع سه نفر اول قرار بگیرد.


وارن بافت کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی نیز بعد از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا توانسته بیشترین درآمد را کسب کند. ثروت وی در ۱۲ ماه گذشته ۱۴.۸ میلیارد دلار افزایش یافته تا وی را به جای آمانسیو اورتگا مؤسس فروشگاه های زنجیره ای زارا اسپانیا، در مکان دوم فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دهد.


اما اورتگا با افزایش ۴.۳ میلیارد دلاری ثروت خود نسبت به سال گذشته به رتبه چهارم سقوط کرده است.


مارک زاکربرگ مؤسس فیسبوک نیز پس از افزایش ۱۱.۴ میلیارد دلاری ثروتش در ۱۲ ماه گذشته، برای نخستین بار در جمع ۵ نفر اول قرار گرفته است؛ در حالیکه کارلوس اسلیم هلو سرمایه دار لبنانی تبار مکزیک که روزی ثروتمندترین مرد جهان بود، به رده ششم سقوط کرده است تا برای نخستین بار در ۱۲ سال گذشته جزء پنج نفر اول نباشد.


به فهرست امسال ثروتمندترین افراد جهان، ۱۹۵ نفر اضافه شده اند که بیشترین آنها با ۷۶ نفر چینی و ۲۵ نفر نیز از آمریکا هستند.


جوان‌ترین فرد این فهرست جان کولیسون ۲۶ ساله از ایرلند است که به همراه برادرش پاتریک، استارتاپی به نام Stripe را که متخصص در زمینه پرداخت آنلاین است مدیریت می‌کند.


وی دو ماه کوچکتر از ایوان اشپیگل مؤسس اسنپ چت است.


در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۷، ۵۶ نفر زیر ۴۰ سال سن دارند. این تعداد سال گذشته ۶۶ نفر بود.


امسال ۱۶ زن نیز به فهرست اضافه شده اند که به جز یک نفر همگی از منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند. از این تعداد ۱۰ نفر چینی هستند و یک نفر به نام تای چونگ تائو به عنوان مالک شرکت هواپیمایی "ویت جت ایر" از ویتنام است.


تنها زن آمریکایی فهرست ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۷ نیز تای لی است که در تایلند متولد شده اما در کودکی به آمریکا مهاجرت کرده است و اکنون اداره شرکت فروش فن آوری SHI را بر عهده دارد.  گفته می شود این شرکت از نظر فروش بزرگترین شرکت آمریکایی است که مالکیت آن را یک زن بر عهده دارد.


۲۷۷ زن دیگر هم در این فهرست حضور دارند که ۱۰ نفر از آنها کسب و کار مشترکی با همسر و یا برادر خود دارند و در نتیجه ثروتشان مشترک است.


بنابراین گزارش، آمریکا با رکورد ۵۶۵ نفر نسبت به ۵۴۰ نفر سال گذشته، همچنان بیشترین میلیاردر دنیا را در خود جای داده است و چین با ۳۱۹ نفر در مکان بعدی قرار دارد. آلمان با ۱۱۴ نفر سوم است و هند با ۱۰۱ نفر در رتبه چهارم قرار گرفته است.


از فهرست سال گذشته ۷۸ نفر از جمله ۳۳ چینی و ۷ آمریکایی حذف شده اند، ۹ نفر نیز با وجود اینکه همچنان جزء ثروتمندترین افراد جهان هستند اما ثروت خود را بین اعضای خانواده هایشان تقسیم کرده اند و بنابراین در این فهرست جای نمی گیرند.


علاوه بر این ۲۰ نفر از ثروتمندانی که در فهرست سال قبل حضور داشتند نیز درگذشته‌اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر