30 خرداد 1396 - 09:59
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد؛

آغاز پرداخت وام ۵ میلیونی با حساب یارانه/ مراجعه به شعب بانک کشاورزی

مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی از آغاز پرداخت تسهیلات ۵ میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه افراد خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب، درخواست خود را ارائه کنند.
کد خبر : ۷۱۳۱۶
کارت

محمدرضا غفوری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، درباره پرداخت تسهیلات ۵ میلیون تومانی با وثیقه حساب یارانه افراد گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی که در اواخر اردیبهشت به نظام بانکی ابلاغ شد، بانک کشاورزی با استفاده از زیرساخت های موجود، تست های نهایی را انجام داد و طرح ۱۳ خرداد به کلیه شعب ابلاغ شد و با توجه به تدارک کاملی که در این زمینه صورت گرفته، احتمالا ظرف امروز و فردا مردم بتوانند به شعب مراجعه و درخواست تسهیلات نمایند.


مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی اظهارداشت: این طرح تا زمانی که لازم باشد ادامه می یابد. با توجه به سیاست های بانک مرکزی و اینکه اقدامات به سمتی می رود که تسهیلات خُرد در قالب کارت های اعتباری پرداخت شود، روش های سنتی رفته رفته در قالب عقود مرابحه و کارت های اعتباری جایگزین می شود.


غفوری ادامه داد: در طرح اولیه روستاییان و کشاورزان را در اولویت دریافت این تسهیلات قرار دادیم و افرادی که در بانک کشاورزی حساب یارانه داشته باشند می توانند از این خدمات استفاده کنند. سقف تسهیلات ۵ میلیون تومان است و به تعداد خانوار و جدولی که در خصوص تعداد خانوار است می توانند از سقف تسهیلات بهره مند شوند.


وی افزود: مردم می توانند به شعب بانک مراجعه کرده و فرم های مربوطه را تکمیل کرده و کارت به نام سرپرست خانوار صادر می شود و بنا به تعداد افراد خانوار، سقف تسهیلات در نظر گرفته شده و پرداخت می شود.


این مقام مسئول در بانک کشاورزی با اشاره به اینکه مدارک شناسایی و حساب یارانه افراد در بانک بررسی می شود، بیان داشت: تلاش می کنیم در فرصت بسیار کمی تسهیلات به افراد پرداخت شود.


به گفته غفوری، علاوه بر حساب یارانه ضمانت های دیگری نیز در نظر گرفته می شود و البته سعی می کنیم با حداقل مراحل بتوانیم کار را انجام دهیم. افرادی که در بانک های دیگر حساب یارانه دارند نیز می توانند در صورت تمایل با انتقال حساب خود، درخواست تسهیلات نمایند.


مدیر امور مشتریان و بانکداری عمومی بانک کشاورزی تاکید کرد: بخشنامه بانک مرکزی مربوط به همه بانک ها است ولی چون بانک کشاورزی از قبل برنامه ریزی کرده بود، آماده انجام آن است.


وی بیان داشت: معتقدیم چون این منابع خُرد در چرخه مصرف به درستی خواهد گشت، می تواند در زیرساخت های تولیدی و اشتغال تحرک ایجاد کند. این تسهیلات در قالب  ۳۶ ماهه تعریف می شود و بر اساس میزانی که یارانه پرداخت می شود، تسهیلات تنظیم شده و نرخ آن هم ۱۸ درصد خواهد بود.


غفوری ادامه داد:‌ تسهیلات ۵ میلیون تومانی به حساب افراد واریز می شود و فرد باید خرید انجام داده و امکان دریافت نقدی وجود ندارد و مردم می تواند بنا به نیاز خود از طریق دستگاه های پوز فروشگاهی خرید کند.


وی این مطلب را نیز افزود که مردم می توانند هر نوع خدمات مورد نیاز خود از قبیل نیازهای روزانه را از طریق این کارت خریداری کنند.


گفتنی است، این طرح امروز در قالب یارا کارت بانک کشاورزی، با حضور معاون نظارتی بانک مرکزی رونمایی خواهد شد.


ارسال‌ نظر
سبدامیرحسین گلچوبیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
۶
طرح خوبی هست
محمد
United States of America
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
۸
خیلی خوبه مردم به نیازمندیهای خودمیرسن
ناهید آقبال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
۶
پس چرا بانک میگویدنه
حشمت اله شهسواری
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
۰
من به این وام احتیاج دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
۰
اصلا خوب نیست چرا ک باید بانک تمام مبلق وام رانقدی بدهد وخرید اجباری اصلا کسی دوست ندارد
فیلم و پخش زنده
بیشتر