30 خرداد 1396 - 11:08

تعرفه خدمات تشخیص و درمانی پنج درصد افزایش یافت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تصمیم شصت و پنجمین جلسه شورایعالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیص و درمان در سال ۱۳۹۶، پنج درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۷۱۳۲۳
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علی ربیعی» در تشریح مصوبات هیات وزیران در حوزه درمان افزود:‌ تصویب پنج درصد رشد تعرفه با توجه به بودجه پیش بینی شده در سال ۱۳۹۶، باعث کاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش دسترسی بیمه شدگان به خدمات سلامت می شود .


وی افزود: با این مصوبه تحمل هزینه های ناشی از رشد تعرفه ها بر عهده سازمان های بیمه گر پایه خواهد بود.


ربیعی گفت: اجزاء تعیین تعرفه که به طور معمول پس از تصویب رشد تعرفه در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار می گیرد در حال حاضر توسط اعضای دبیرخانه درحال بررسی و تدوین است که در نشست فردای دبیرخانه شورای عالی بیمه مشخص و جهت طی مراحل قانونی به هیات دولت اعلام خواهد شد.


وی تصریح کرد: همچنین میزان فرانشیز پرداختی را برای بیماران بستری و بستری موقت شهری در مراکز دولتی ۱۰ درصد و برای بیماران بستری و بستری موقت روستایی و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر در مراکز دولتی با رعایت نظام ارجاع ۵ درصد تعیین شد.


ربیعی درباره اصلاح کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت که دوباره در دستور کار شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار گرفت، گفت: با توجه به ارسال مصوبه ۶۵ شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور به هیات دولت مبنی بر تصویب ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، دولت یکماه به شورای عالی بیمه فرصت داد تا ویرایش سوم کتاب را جهت تصویب به هیات دولت ارائه نماید.


وزیر رفاه با اشاره به اینکه تعرفه برخی از خدمات شامل بیهوشی و درد، سونوگرافی، آنژیوگرافی عروق کرونر، اکوکاردیوگرافی غیرمادرزادی، آنژیوپلاستی عروق کرونر و شیمی درمانی کاهش یافت، گفت: یکی از موارد ضروری که در دستور کار دبیرخانه شورای عالی بیمه خدمات درمانی قرار گرفت ویرایش اخیر کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بود زیرا علاوه بر صرفه جویی بار مالی، حل ابهامات منجر به کاهش اختلافات بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر را بدنبال داشت.


ربیعی همچنین درباره تعیین تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز توسط هیات وزیران یادآور شد: پرستاری در منزل بی شک یکی از نیازهای مبرم و حلقه مفقوده نظام سلامت کشور است؛ بر اساس این گزارش، عدم دسترسی به مطب پزشکان در ساعات روز و شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک شهری و یا عدم امکان جابجایی بیماران و سالمندان، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دو چندان می کند حدود ۶۰ سال است که مساله پرستاری در منزل در دنیا تعریف شده است و امروز به جای ارائه تمامی خدمات پرستاری در بیمارستان خیلی از خدمات در منازل ارائه می‌شود.


وی افزود:‌ با عبور جمعیت سالمند از مرز ۸ درصدی و استقرار پدیده سالمندی در کشور حمایت از خدمات پرستاری در منزل بیش از گذشته ضرورت یافته است تا هم محدودیت‌های بیماران و سالمندان در مراجعه به مراکز درمانی حل شود و هم هزینه‌های سیستم در خصوص اشغال تخت‌های بیمارستانی کاهش یابد.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جهت استفاده از خدمات این پرستاران تاکنون هیچ تعرفه مصوبی وجود نداشت برای نخستین بار تعرفه خدمات پرستاری در منزل توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین و توسط هیات وزیران تائید شد.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دیگر مصوبات هیات وزیران در حوزه درمان، سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و افزود: هیات دولت همچنین سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۴ را به ازای هر نفر در ماه در مناطق شهری برای پزشکان دو نوبت کاری (دو شیفت) با (۱۰) درصد افزایش، معادل ۴۶هزار و ۲۰۰ ریال و برای پزشکان تک نوبت کاری (تک شیفت) با پنج درصد افزایش معادل ۳۹ هزار ۴۰۰ ریال تعیین کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها