31 خرداد 1396 - 09:10

افزایش شعبه‌های کاسپین/پرداخت سپرده های زیر 50 میلیون تومان قبل از عید فطر

معاون نظارتی بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای پاسخگویی بهتر به مشتریان، از امروز تعداد شعبه‌های موسسه کاسپین افزایش می‌یابد، گفت: ادغام هیچ بانکی در دستور کار نیست.
کد خبر : ۷۱۳۷۰
پول

به گزارش ایبنا، فرشاد حیدری در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به آخرین وضعیت موسسه کاسپین و فرشتگان، افزود: مؤسسه کاسپین با دریافت مجوز از بانک مرکزی در حال فعالیت و ساماندهی ۸ تعاونی منحل شده است.


وی ادامه داد: 7 تعاونی از تعاونی‌های منحله ساماندهی و مشکل خاصی ندارند و آخرین تعاونی که مؤسسه فرشتگان است از 28 اردیبهشت در مرحله نخست سپرده‌های زیر 10 میلیون تومان و در مرحله دوم سپرده‌های زیر 20 میلیون تومان را پرداخت کرده  که با این کار، مشکل حدود 90 درصد سپرده گذاران حل و فصل خواهد شد.


معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: در اقدام بعدی که برنامه زمان بندی آن از طریق سایت مؤسسه کاسپین به اطلاع سپرده گذاران خواهد رسید قبل از عید سعید فطر پرداخت سپرده های زیر 50 میلیون تومان را آغاز خواهیم کرد که با این کار مسئله 93 درصد سپرده گذاران حل و فصل می شود. 


حیدری ادامه داد: اعلام آمادگی می کنیم که ارزیابی املاک تعاونی منحله فرشتگان چنانچه هر چه زودتر به پایان برسد و مرجع قضایی این املاک را به مؤسسه کاسپین منتقل کند پرداخت سپرده‌های بالای 50 میلیون تومان را بر اساس برنامه آغاز خواهیم کرد.


این مقام مسئول افزود: برای تسریع در خدمات رسانی به هموطنان، مؤسسه کاسپین پیش از این 20 شعبه مجاز داشت که طی روز گذشته مجوز 60 شعبه جدید به این مؤسسه داده شد و از فردا چهارشنبه این مؤسسه با 80 شعبه در کشور فعالیت خواهد کرد تا هموطنان بتوانند راحت تر به این شعبات مراجعه و سپرده های خود را تعیین تکلیف کنند.


وی ادامه داد: مردم می توانند سپرده های خود را در مؤسسه کاسپین نگهداری و یا وجه خود را دریافت و استفاده کنند.


حیدری درباره ساماندهی با اشاره به وضعیت فعلی سیستم بانکی در کشور، گفت: در کشور بیش از 35 بانک رسمی و صاحب مجوز شامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وجود دارد که همه آن ها تحت نظارت بانک مرکزی هستند.


وی ادامه داد: در دو روز گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه مشکلاتی برای مؤسسات ثامن و مهر اقتصاد منتشر شده که موجب نگرانی‌هایی برای مشتریان و مراجعه آن‌ها به این دو مؤسسه شد.


معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه تاکید کرد: در حالی که این موضوع تنها در حد شایعه بود که حمایت های لازم از این دو موسسه از سوی بانک مرکزی انجام شد.


وی افزود: طبیعی است که در هر جای دنیا اگر همه مشتریان به یک باره به بانک مراجعه و وجه خود را مطالبه کنند امکان پرداخت برای هیچ بانکی وجود ندارد زیرا در اصل بانک ها سپرده های مردم را دریافت و در بخش‌هایی سرمایه گذاری و تسهیلات می پردازند و درصدی را به صورت نقد برای مصارف و نیازهای مشتریان نزد خود نگه داشته تا روزانه پرداخت هایی را داشته باشند.


معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: این نگرانی مردم به برخورد قاطع بانک مرکزی با مؤسسات غیرمجاز در کشور ارتباط دارد و حسب قانون وظیفه بانک مرکزی است که با این مؤسسات غیرمجاز برخورد کند.


حیدری با بیان اینکه این برخوردها با قاطعیت در حال انجام است ابراز امیدواری کرد در پایان سال 1396 شاهد حضور هیچ مؤسسه غیرمجازی در عرصه اقتصادی کشور نباشیم.


وی با اشاره به اینکه ادغام بانکی را در دستور کار نداریم، افزود: ادغام برخی مؤسسه های مالی در جهت بهبود فرآیند و با اجازه بانک مرکزی انجام خواهد شد و در فرآیند ادغام کنترل، حسابرسی و نظارت همیشگی بانک مرکزی وجود دارد.


حیدری در پایان اضافه کرد: به طور حتم اگر ادغام به سپرده گذاران لطمه وارد کنند از آن جلوگیری خواهد شد.



 



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر