31 خرداد 1396 - 15:38

پایان مهلت قطعی کردن مالیات عملکرد مودیان مالیاتی تا ۲۴ امشب

مودیان مالیاتی فقط تا پایان امروز (چهارشنبه) برای مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و یا از طریق سیستم اینترنتی برای قطعی کردن مالیات عملکرد سال ۹۵ فرصت دارند.
کد خبر : ۷۱۴۰۶
مالیات

به گزارش ایبِنا،   محمدرضا جعفریان، مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: مودیان برای بهره‌مندی از مزایای دستورالعمل مالیاتی امسال فقط تا ساعت ۲۴ امشب از طریق سیستم اینترنتی می‌توانند اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل سازمان امور مالیاتی و تعامل صورت گرفته با اتاق اصناف، میزان مالیات عملکرد سال ۱۳۹۵ اصناف نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۴ معادل ۸ درصد افزایش تعیین شده است.
جعفریان گفت: حدود ۸۰ درصد از اصناف مشمول دستورالعمل جدید سازمان امور مالیاتی مشاغلی است که میزان فروش آنها تا یک میلیارد تومان در سال بوده باشد.
وی تصریح کرد: چنانچه به هر دلیلی مودیان نسبت به مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی و یا از طریق اینترنتی تا ساعت ۲۴ امشب(۳۱ خرداد ۹۶) اقدام نکنند، نه تنها از معافیت‌های سازمان امور مالیاتی (دستورالعمل جدید) بهره‌مند نمی‌شوند، بلکه مشمول جریمه هم خواهند شد.
جعفریان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار است که سازمان امور مالیاتی قانون جدید مالیات‌ها مصوب سال ۱۳۹۴ درباره عملکرد سال ۹۵ را ابلاغ و به اجرا گذاشته است. به همین دلیل امسال اتاق اصناف توافقنامه مالیاتی با سازمان امور مالیاتی نداشت اما با برگزاری نشست های متعدد و تعامل‌های صورت گرفته، دستور العمل جدید مبنی بر افزایش ۸ درصدی مالیات نسبت به عملکرد ۹۴ تعیین شد.
مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: براساس دستورالعمل امسال سازمان امور مالیاتی، در رابطه با مالیات مشاغل، مودیانی که تا یک میلیارد تومان فروش داشته باشند، از پر کردن اظهارنامه معاف هستند اما باید تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ (امروز)، مالیات عملکرد سال ۹۵ خود را قطعی کرده باشند.
وی به صاحبان اصناف و مشاغل توصیه کرد که تا پایان وقت اداری امروز و یا تا ساعت ۲۴ امشب نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند تا بتوانند از مزایای دستورالعمل امسال استفاده کنند و مشمول جریمه نشوند.
جعفریان گفت: برای گروه‌های اول و دوم که به ترتیب بین یک تا سه میلیارد تومان و بالاتر از سه میلیارد تومان فروش دارند، بر اساس قانون باید نسبت به پرداخت مالیات از طریق اظهارنامه‌های مالیاتی اقدام کنند.
وی افزود: مطابق بودجه سال ۹۵ رقمی معادل ۵۲ هزار میلیارد ریال به عنوان مالیات مشاغل پیش بینی شده بود که ۹۶ درصد آن محقق شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر