04 تير 1396 - 12:33

بین‌المللی شدن کارت‌های بانکی/ تجمیع کارت‌های داخلی

عضو هیات رییسه مجلس گفت: در تجمیع کارت‌های بانکی دقت شود اعتبار بانک‌هایی که در کسب اعتبار و مشتری‌مداری موفق بوده‌اند، ضایع نشود.
کد خبر : ۷۱۵۴۲
کارت

به گزارش ایبِنا، اسدالله عباسی درباره تنوع کارت های بانکی گفت: در حال حاضر، در بسیاری از فروشگاه ها کارتخوان های بانکی مربوط به بانک های مختلف است که حتی مشتری گاهی در استفاده از کارتخوان های متنوع، دچار تردید می‌شود.


وی ادامه داد: ضرورت تجمیع کارت های بانکی در یک کارت واحد احساس می شود؛ البته در این راستا باید منافع بانک ها لحاظ شود. باید پذیرفت در حال حاضر خدمات بانکی الکترونیکی که از سوی بانک های مختلف ارائه می شود در سطوح مختلف است، بنابراین به طور طبیعی در تجمیع کارت های بانک های مختلف نباید حقوق و اعتبار بانک های که در کسب اعتبار و مشتری مداری موفق بوده اند، ضایع شود.


عباسی تصریح کرد: تجمیع کارت های مختلف در یک کارت، باید گام به گام انجام شود به طور مثال ابتدا عابر بانک های مربوط به بانک های دولتی تجیمع شود.


وی افزود: در حال حاضر، بانک های داخلی در خارج از کشور خدمات بانکی ارائه می دهند به طور مثال در ایام اربعین حسینی علیه السلام، براساس هماهنگی انجام شده در کشور عراق دستگاه های خودپردازی بودند که خدمات ارائه می کردند.


عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ضرورت توجه به موضوع کارت اعتباری ارزی بین المللی افزود: با توجه به تعاملات اقتصادی بین المللی ضرورت دارد حداقل با کشورهایی که از سطح مبادله بالاتر اقتصادی برخوردار هستیم، این امکان به وجود بیاید که کارت اعتباری بانکی بین المللی تعریف شود تا فعالان اقتصادی و گردشگران بتوانند با سهولت امور بانکی را انجام دهند و در این راستا باید بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر