آیفکس در پله ۹۰۲ واحدی/ ریزش نرخ اوراق تسهیلات مسکن

شاخص کل فرابورس امروز یکشنبه با چهار واحد رشد به ارتفاع ۹۰۲ واحدی رساند.
کد خبر : ۷۱۵۵۸
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، معاملات فرابورس ایران امروز یکشنبه با جابه‌جایی ۲۷۴ میلیون ورقه بهادار در بیش از ۳۱ هزار دفعه به ارزش ۸۸۵ میلیارد و ۶۴۵ میلیون ریال همراه شد.  


امروز شاخص کل نیز با ۴ واحد رشد، آیفکس را به ارتفاع ۹۰۲ واحدی رساند.  نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد هرمزگان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و پالایش نفت شیراز به ترتیب سه نمادی بودند که تا سطح ۲.۵ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر بازار داشتند و در مقابل نمادهای «مارون» و «بمپنا» نیز با افت قیمتی خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.
معامله ۱۱۲ میلیون سهم به ارزش حدود ۳۲۲ میلیارد ریال نیز ماحصل دادوستدهای انجام شده در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران است. در این دو بازار نماد «حریل» بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را آن خود کرد.
حجم و ارزش معاملات در تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز به دادوستد حدود ۱۵۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹۴ میلیارد ریال رسید.
در تابلو تسهیلات مسکن نیز که امروز قیمت اغلب اوراق ریزش کرد، شاهد معامله ۱۱۵ هزار ورقه به ارزش بالغ بر ۸۶ میلیارد ریال بودیم. قیمت این اوراق در دامنه ۷۴۱ تا ۷۶۵ هزار ریال نوسان کرد.
در این میان سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد معامله ۲۳۷ هزار ورقه به ارزش ۲۳۲ میلیارد ریال بودند. اوراق اجاره چادرملو با ارزش معاملاتی بالغ بر ۵۲ میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد.
رصد معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله حاکی از آن است صندوق اعتماد آفرین پارسیان با ثبت معامله ۱.۷ میلیون ورقه به ارزش ۲۸ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در میان ETF ها تجربه کرده است.
در مجموع ETF ها امروز به میزان ۴.۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفتند.
در نهایت بازار SME نیز میزبان نقل و انتقال ۲۶ هزار سهم به ارزش افزون بر یک میلیارد ریال قرار گرفت.


برچسب ها: فرابورس آیفکس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر