05 تير 1396 - 16:10
وزیر امور خارجه در سفر به برلین ؛

رایزنی های بانکی ظریف با آلمانی ها

وزیر امور خارجه گفت: با وزیر دارایی آلمان درباره همکاری های گسترده بانکی به ویژه درباره تعامل بانکهای بزرگ این کشور با ایران گفتگو خواهد کرد.
کد خبر : ۷۱۵۷۴
ظریف


به گزارش ایبِنا، محمدجوادظریف که به دعوت رسمی همتای آلمانی اش برای افتتاح اجلاس سالانه شورای روابط خارجی اروپا به آلمان سفر کرده است، افزود: در این اجلاس قصد دارم درباره اوضاع منطقه و نحوه همکاری ایران و اروپا برای پیشبرد ثبات و امنیت در منطقه و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط گرایی صحبت کنم.


 ظریف با اشاره به دیدارهایش با رییس جمهور و چند وزیر آلمانی و همچنین نشست با صاحبان صنایع و تجار بزرگ آلمان گفت: شرکتهای بزرگ آلمانی بسیار علاقه مند هستند در بازار ایران حضور داشته باشند و سرمایه گذاری کنند.


وی با تاکید بر اینکه فعالیت های خوبی در این زمینه صورت گرفته است تصریح کرد: ما در روزهای آینده شاهد آغاز برخی فعالیت های جدید آلمان در ایران خواهیم بود.


وزیر امور خارجه کشورمان افزود: از یک طرف با توجه به شرایط خوب روابط دوجانبه و ضرورت همکاری های گسترده تر اروپا با ایران در چارچوب اجرای برجام و از طرف دیگر با توجه به شرایط حساس منطقه ما و نیاز به همفکری و رایزنی، این گفتگوها انجام خواهد شد که امیدوارم در جهت منافع مردم و کشور باشد.


 ظریف در پاسخ به سوالی درباره مشکلات بانکی که در زمینه همکاری های اقتصادی دو کشور وجود دارد نیز، گفت: بعد از ظهر امروز با وزیر دارایی آلمان که نقش خوبی در اجلاس اخیر FATF برای تمدید تعلیق تحریم های ایران داشت دیدار و گفتگو خواهم کرد.


وی افزود : یکی از موضوعات این گفتگو گسترده شدن همکاری های بانکی است. ما در شرایط کنونی هم همکاری های خوب بانکی با اروپا و آلمان داریم اما نیاز است که بانک های بزرگ اروپایی با ایران وارد تعامل شوند و دولتهای اروپایی اطمینان لازم را به بانکها بدهند که علیرغم تلاش های دولت کنونی ایالات متحده، از آنها حمایت می کنند.


وزیر امور خارجه کشورمان گفت : علی رغم تلاش های بسیار گسترده آمریکا و رژیم های سعودی و صهیونیستی برای عدم تمدید تعلیق تحریم های ایران در اجلاس اقدام مالی FATF، آلمان و کشورهای اروپایی به همراه روسیه و چین همکاری خوبی برای منزوی کردن این گروه تندرو داشتند.


یادآور می شود، ظریف فردا با وزرای اقتصاد و انرژی و خارجه و همچنین رییس جمهور آلمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.




برچسب ها: جواد ظریف آلمان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر