تاس گزارش داد:

بی‌میلی ایران برای اعطای امتیازات گمرکی در ازای واردات گندم

خبرگزاری تاس روسیه در گزارشی از بی‌میلی ایران برای اعطای امتیازات گمرکی در ازای واردات گندم، محصولات پتروشیمی، آب معدنی و سیگار از منطقه تجارت آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) خبر داد.
کد خبر : ۷۱۵۷۶
EAEU

به گزارش ایبِنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، وزارت کشاورزی روسیه پس از برگزاری دور دیگری از مذاکرات درباره توافق در زمینه ایجاد منطقه آزاد تجاری ایران – EAEU با حضور معاون نخست وزیر این کشور ضمن اعلام این خبر افزوده است که ایران به جز این موارد، آمادگی خود را برای امتیازات گمرکی در ازای طیف وسیعی از محصولات کشاورزی اعلام کرده است.


وزیر کشاورزی روسیه همچنین تأکید کرده است: به دلیل اینکه دو طرف نتوانستند به توافق دو جانبه قابل قبولی برسند، هنوز هیچگونه موافقتی صورت نگرفته است و مذاکرات ادامه خواهند یافت.


رؤسای جمهوری روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان در نشست اتحادیه اقتصادی اوراسیا که در دسامبر ۲۰۱۶ برگزار شد، درباره آغاز مذاکره برای ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران، مصر، هند و سنگاپور به توافق رسیدند.


رییس جمهوری ارمنستان در این نشست گفته بود حسن روحانی رییس جمهوری ایران نیز موافق امضای توافقنامه با این اتحادیه برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری است.


به همین منظور در مارس ۲۰۱۷ کمیته ای از اتحادیه اقتصادی اوراسیا آغاز مذاکرات در این باره را تصویب کرد و سند آن بعد از نشست این کمیته در بشیکتاش قرقیزستان به امضا رسید.


اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک انجمن بین المللی اقتصادی متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان است که در اول ژانویه سال ۲۰۱۵ به عنوان جایگزین مجمع اقتصادی اوراسیا (EurAaEC) تشکیل شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر