09 تير 1396 - 15:05
محسنی اژه‌ای مطرح کرد؛

مجوزهای مشکل‌ساز تعاونی‌ها/ چرا موسسات پولی به مشکل خوردند؟

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه وزارت تعاون سابق مجوزهایی را به تعاونی‌های اعتباری داده بود، افزود: با این حال، نظارتی در این بخش صورت نگرفت.
کد خبر : ۷۱۶۸۱
محسنی اژه ای

به گزارش ایبِنا، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در بخشی از سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران، گفت: پرونده های ۳ هزار میلیاردی، چند هزار میلیاردی نفتی، صندوق ذخیره فرهنگیان، بانکی، ارزی و تعاونی های اعتباری از اقدامات مهم قوه قضاییه در سال های اخیر بوده است.


وی اظهارداشت: در پرونده تعاونی های اعتباری متأسفانه وزارت تعاون سابق مجوزهایی داده بود که اکنون برای مردم، قوه قضاییه و سایر دستگاه ها مشکلات بسیاری به وجود آورده است.


سخنگوی قوه قضاییه افزود: وزارت تعاون با وجود اعطای این مجوزها تعاونی های اعتباری شکل گرفته را رها کرد و بر آنها نظارت نکرد  بر همین اساس این بی توجهی مشکلات اخیر را به وجود آورده است، ضمن آنکه در دو سال اخیر حتی یکبار نیز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مورد سوال نشده است.


محسنی اژه ای گفت: اگر شرایط ارائه مجوز براساس قانون صورت می گرفت و  نظارت بر این تعاونی ها به صورت جدی انجام می شد، مسائلی که هم اکنون شاهد آن هستیم شکل نمی گرفت و مشکلات موسساتی مانند ثامن الحجج، میزان، آرمان و کاسپین اکنون وجود نداشت.


وی افزود: در اینجا از مردم، دولت و همه دستگاه ها استمداد می طلبیم که به قوه قضاییه کمک کنند چرا که مقابله با این مشکلات، تنها کار قوه قضاییه نیست.


محسنی اژه ای گفت: قوه قضاییه در سالی که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، وظیفه خود می داند با سایر قوا در این چارچوب همکاری کند.


سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ما وظیفه خود می دانیم با تمام اعضای دولت همکاری کنیم تا گره از کار مردم باز شود و دولت توان خروج از رکود را داشته باشد. همچنین ما وظیفه خود می دانیم برای سرمایه گذاری امنیت کامل ایجاد شود و تلاش می کنیم به همراه دولت در مقابل مفسدان ایستادگی شود و زمینه فساد از بین برود.


محسنی اژه ای گفت: قوه قضاییه می کوشد دولت در مبارزه با قاچاق و حمایت از تولید داخلی به موفقیت برسد و گرانی ها، مشکلات و مسایل مختلف در زمینه های فرهنگی و سیاسی از بین برود.


ارسال‌ نظر
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
۰
تو رو قرآن ی کاری برای ما سپرده گذارای بخت برگشته بکنین ما وضع مالیمون مث شماها خوب نیست که بتونیم از مخارج زندگی بربیاییم. من ۱۵ تومن گذاشته بودم سودش کمک حالم بشه برای پرداخت وام هام. الان داره زندگیم بهم میریزه آبروم پیش صغیر و کبیر رفته. تورو امام حسین ی فکری بکنین.
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها