11 تير 1396 - 13:14
ثبات مالی؛ بستر رشد اقتصادی پایدار/ ۳۱

تشکیل نظام اعتبارسنجی برای جلوگیری ازایجاد دارایی‌های منجمد بانکی

عضو هیات مدیره بانک صادرات ایران گفت: مقابله با مطالبات معوق نیازمند راهکارهای منسجم با عوامل ایجاد کننده و ابقا کننده معوقات است.
کد خبر : ۷۱۷۵۷
بلوکی

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ مجتبی لشکر بلوکی امروز در میزگرد سیاستی: مطالبات غیرجاری، دارایی های منجمد و راهکارهای اصلاح ترازنامه بانک ها در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی افزود: ۲۷ متغیر در بحث مطالبات معوق دخیل است و عوامل ایجاد کننده و ابقا کننده این نوع مطالبات باید مورد بررسی قرار گیرد.


عضوهیات مدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر ضرورت ارائه راهکارهای دوقلو برای جلوگیری از معوقات بانکی گفت: ایجاد نظام اعتبارسنجی می تواند از ایجاد مطالبات معوق و دارایی های منجمد جلوگیری کند.


وی بیان کرد: اولین نکته در خصوص تسهیلات بانکی این است که بسیاری از مردم و گیرندگان تسهیلات معتقدند پول بانک از هر چیزی حلال تر است. از این رو نسبت به بازپرداخت آن خیلی مقید نیستند که این امر به دارایی های منجمد منجر می شود.


لشکر بلوکی با تاکید بر اینکه در دو دهه اخیر در بسیاری از اصول، بانکها توسعه پیدا کرده اند، افزود: متاسفانه در بخش های مرتبط با تسهیلات و اعتبارسنجی به شدت دچار مشکل هستیم از این رو باید برای کاهش حجم دارایی های منجمد و مطالبات معوق فکری برای اعتبارسنجی در هنگام تسهیلات دهی شود.


وی با اشاره به عوامل ابقا کننده مطالبات معوق گفت: گاهی برخی افراد با انتساب دروغین خود به برخی نهادها و افراد قدرتمند ترس در بانک ها ایجاد می کنند تا به این تریبت نهادهای مالی برای وصول مطالبات خود به سراغ آنها نروند.


عضوهیات مدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل دارایی های منجمد باید برای عوامل ایجاد کننده و ابقا کننده مطالبات معوق راه حل ارائه شود، گفت: اینکه گفته شود نظام اعتبارسنجی باید در بانکها ایجاد شود تنها می تواند از ایجاد مطالبات معوق جلوگیری کند. از این رو لازم است راهکارهای دوقلو برای این موضوع در نظر گرفته شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر