12 تير 1396 - 10:52

ابلاغ آئین نامه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد

معاون اول رئیس جمهوری تصویب نامه هیات وزیران درباره اصلاح ماده ۸ آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری و صنعتی را برای اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر : ۷۱۸۱۲
هیات دولت

به گزارش ایبِنا، هیات وزیران در جلسه ۴ تیرماه سال جاری به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ماده ۸ آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی ایران و تبصره آن را اصلاح کرد.


براین اساس استفاده از زمین صرفا در چارچوب طرح جامع منطقه آزاد که به تصویب شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی می رسد، امکان پذیر است.


نحوه استفاده از اراضی دولتی با نیز با رعایت ماده ۲۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی –مصوب ۱۳۷۲- و در مورد اراضی غیردولتی در چارچوب قوانین و مقررات ذیربط انجام خواهد شد.


تبصره اول این اصلاحیه نیز می گوید تصویب طرح های تفصیلی در محدوده شهرها و تغییرات در طرح جامع مذکور توسط کارگروهی متشکل از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد مربوط به عنوان رئیس کارگروه و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و سازمان های محیط زیست و میراث فرهنگی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.


دبیرخانه کارگروه در سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی مربوط مستقر بوده و تصمیمات کارگروه با حداقل ۳ رای موافق معتبر خواهد بود.


تبصره دوم این آئین نامه خاطرنشان می سازد تغییرات بعدی در طرح جامع هر منطقه آزاد که به تشخیص و اعلام کارگروه منجر به تغییر اساسی در طرح جامع منطقه شود، مستلزم طی مراحل تصویب در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی است.


براساس تبصره سوم این آئین نامه نیز دستورالعمل تشخیص تغییرات اساسی ظرف یک ماه توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معاماری ایران ابلاغ می شود.


تبصره بعدی این آئین نامه نیز تاکید دارد که طرح های جامع و تفصیلی مصوب شهرهای واقع در مناطق آزاد که دارای محدوده و حریم مشخص هستند و تغییرات آنها نیز به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است، در بخش های مربوط در طرح جامع مناطق آزاد لحاظ می شود. همچنین در جلسات شورای مذکور در زمینه طرح های جامع و تفصیلی شهرهای واقع در مناطق آزاد از مدیرعامل سازمان منطقه مربوط برای شرکت در جلسه دعوت خواهد شد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر