12 تير 1396 - 17:55

پرداخت وام ۸ میلیونی برای احداث مسکن روستایی

بر اساس تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران از این پس برای احداث و تکمیل مسکن روستایی وام هشت میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.
کد خبر : ۷۱۸۶۵
بانک قرض الحسنه مهر ایران

به گزارش ایبِنا و به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد مسکن، مرتضی اکبری مدیرعامل و توکلی عضو هیات مدیر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف احداث و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی برای روستاییانی که امکان استفاده از دیگر منابع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق روستایی را ندارند به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه در ۹ ماده و ۶ تبصره تنظیم شده که بر اساس آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال را در یک حساب قرض‌الحسنه به نام خود در بانک قرض الحسنه مهر ایران واریز می کند و با توافقات صورت گرفته بانک نیز معادل ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می کند.
مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا تا پایان پرداخت تسهیلات به قوت خود باقی است و سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی ۸۰ میلیون ریال در نظر گرفته و دوره بازپرداخت تسهیلات عادی ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه تعیین شده است.
همچنین در این تفاهم‌نامه تعهدات بانک نیز تعیین شده است و براساس آن بانک تعهد می کند حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از تکمیل پرونده تسهیلاتی توسط متقاضیان و اخذ تضمین‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات بانک نسبت به پرداخت تسهیلات مطابق با سیاست‌ها و بخش‌نامه‌های بانک مرکزی اقدام کند.
بر مبنای این تفاهم‌نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور جلوگیری از بروز تخلف و اعطای احتمالی اعتباری وام خارج از افراد معرفی شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اساس لیست ارسالی توسط آن بنیاد به صورت صد در صد عمل می کند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر