14 تير 1396 - 09:35
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

جلسه ویژه مجلس با ۳عضوکابینه/تعیین تکلیف غیرمجازها درنیمه دوم سال

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه شب گذشته نمایندگان با رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درباره موسسات غیرمجاز گفت: این موسسات در نیمه دوم سال جاری تعیین تکلیف خواهند شد.
کد خبر : ۷۱۹۳۵
موسسات غیرمجاز

به گزارش ایبِنا، احمد محمدی انارکی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار نفر از سپرده گذاران موسساتی که در موسسه کاسپین تجمیع شده با مشکل مواجه هستند، گفت: مجلس برای بررسی این موضوع تاکنون چندین جلسه را با حضور ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی برگزار کرده که نتایج خوبی از آنها حاصل شده است.


شب گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی جلسه ای برای بررسی مشکلات به وجود آمده برای سپرده گذاران موسسات غیرمجازی که در موسسه کاسپین تجمیع شده اند، برگزار کردند.


وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس با جدیت پیگیر حل مشکل به وجود آمده برای این سپرده گذاران هستند و تلاش دارند با رسیدگی فوری به این موضوع دغدغه و عدم اعتماد به وجود آمده هرچه سریعتر از بین برود.


دست بازتر بانک مرکزی برای برخورد با غیرمجازها


نماینده مردم رفسنجان تاکید کرد: نمایندگان در قانون برنامه ششم توسعه و همچنین احکام دائمی و قوانین پولی و بانکی مصوباتی داشتند تا دست بانک مرکزی برای برخورد با موسسات غیرمجاز بازتر بوده و از ابزارهای قانونی لازم برای پیگیری و برخورد با این موسسات برخوردار باشد.


وی خاطرنشان کرد که موسسات غیرمجاز که فعالیت برخی از آنها بعضا به اواخر دهه ۷۰ یا اوایل دهه ۸۰ باز می گردد باعث شده تا اعتماد برخی افراد نسبت به شبکه بانکی از بین برود؛ با این حال دولت و بانک مرکزی اهتمام ویژه ای دارند تا هرچه سریعتر فعالیت این موسسات متوقف شود.


محمدی انارکی ادامه داد: نمایندگان از بانک مرکزی قول گرفتند که در نیمه دوم سال جاری بانک مرکزی گزارش کاملی را برای تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز ارائه کند زیرا این موسسات حتی برای بانک های دولتی و اصلی کشور نیز مشکلاتی را به وجود آورده اند.


عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه برخی از موسسات غیرمجاز به شکل محلی و برخی به شکل ملی فعالیت می کنند، تاکید کرد که تلاش همه بر این است تا هرچه سریعتر این موسسات تعیین تکلیف شوند.


شناسایی اموال جدید از کاسپین در کرمان


نماینده رفسنجان در مجلس با اشاره به آغاز پرداخت سپرده های تا ۵۰ میلیون تومان در موسسه کاسپین اظهار داشت: نمایندگان مجلس، بانک مرکزی و دولت به دنبال فرمولی هستند تا رضایتمندی سپرده گذاران و مردم را در پی داشته باشد.


وی به گزارش فرشاد حیدری معاون نظارتی بانک مرکزی در جلسه شب گذشته با نمایندگان اشاره کرد و افزود: براساس این گزارش تعداد دیگری از اموال موسسات ادغام شده در موسسه کاسپین از جمله چندین ملک در شهر کرمان شناسایی شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر