14 تير 1396 - 10:53

۶ خودروی پُرتیراژ فصل بهار/ تولید خودرو ۱۸ درصد افزایش یافت

تا پایان خردادماه سال جاری، ۲۹۰ هزار و ۴۳۲ دستگاه انواع خودروی سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر : ۷۱۹۳۹
خودرو

به گزارش ایبِنا، بیشترین خودروهای سواری تولید شده در سه ماه اول سال شامل ۳۹ هزار و ۲۴۹ دستگاه انواع پراید؛ ۲۸ هزار و ۶۰۲ دستگاه پژو ۴۰۵؛ ۳۹ هزار و۱۶۳ دستگاه پژو ۲۰۶؛ ۲۷ هزار و ۶۵۷ دستگاه پژو پارس؛ ۲۶ هزار و ۱۸۰ دستگاه تیبا ۲۰۰ x و۲۳ هزار و ۱۴۳ دستگاه سمند بوده است.


بر پایه این گزارش، همچنین ۱۸ هزار و ۹۷۰ دستگاه محصولات رنو؛ ۱۴ هزار و۷۱۳ دستگاه خوروی MVM؛ ۱۳ هزار و ۶۱ دستگاه تندر ۹۰؛ ۷ هزار و ۷۹۲ دستگاه پراید نسیم و صبا؛ ۱۳ هزار و ۴۲۷ دستگاه جک و لیفان؛  ۷ هزار و ۳۵۸ دستگاه خودروی دنا؛ ۸ هزار و ۸۶۶ دستگاه برلیانس؛ ۱۰ هزار و ۸۹۵ دستگاه (ساندرو) B۹۰ از ابتدای امسال تا پایان خردادماه تولید شده است.


همچنین در این مدت یک هزار و ۵۳۷ دستگاه رانا؛ ۶ هزار و ۱۸۷ دستگاه سراتو؛ ۳ هزار و ۶۵۰ دستگاه پارس تندر؛ ۲ هزار و ۸۷۸ دستگاه تیبا X۲۰۰ دو گانه سوز؛ یک هزار و ۲۸۹ هزار و دستگاه مزدا ۳؛ دو هزار و ۲۲۶ دستگاه هایما؛ سوزوکی به تعداد یک هزار و ۲۶۰ دستگاه؛ چانگان به تعداد یک هزار و ۷۴۵ دستگاه، آسا به تعداد ۱۴۰ دستگاه تولید شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها