14 تير 1396 - 10:50
با تصویب مجلس؛

مجوز برداشت از صندوق توسعه صادر شد/پرداخت۱.۵میلیارددلار به اشتغال

نمایندگان مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه دادند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را برای ایجاد اشتغال در روستاها پرداخت کند.
کد خبر : ۷۱۹۴۴
مجلس

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات ماده (۱) لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی با با ۱۶۳ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


بر اساس ماده (۱) لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری؛ به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود تا هدف ارتقاء تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق‌های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی سپرده گذاری کنند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.


تبصره ۱- تبدیل دلار به ریال ناشی از اجرای این قانون نباید موجب افزایش خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران شود.


تبصره ۲- تسهیلات موضوع ماده بین استان‌ها بر اساس شاخص ترکیبی جمعیتی روستایی، نرخ بیکاری و عکس درآمد سرانه استان توزیع می‌شود.


گفتنی است، این ماده به دلیل آن که خلاف برنامه توسعه ششم بود نیازمند کسب دو سوم آرای نمایندگان ملت بود که پس از بحث و بررسی نمایندگان به تصویب رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر