17 تير 1396 - 09:21

لایحه معافیت مالیاتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در نوبت رسیدگی

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که لایحه معافیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
کد خبر : ۷۲۰۱۷
مجلس

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، علیرضا سلیمی در رابطه با لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم که در آن پیشنهاد شده مالیات حق‌التدریس اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به ۱۰ درصد برسد، گفت: با تصویب این لایحه که در دستور کار هیات رئیسه مجلس قرار گرفته است اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از رفاه بیشتری برخوردار می شوند و این مساله سبب میشود به امر پژوهش ترغیب شده و به وظایف اصلی خود که آموزش و پژوهش است بیشتر اهتمام کنند و نگاه تجاری به این حوزه برداشته شود.


وی مفاد موجود در لایحه معافیت مالیاتی اساتید دانشگاه‌ها را موجب بسترسازی برای کسب رتبه اول علمی در منطقه و افزایش توسعه فعالیت‌های فکری دانست.


نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه لایحه فوق در کمیسیون آموزش نیز مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: قراردادهای پژوهشی باید با اساتید دانشگاه امضا شوند تا ذی‌نفعان این کاهش مالیاتی اساتید و پژوهشگران باشند و آن‌ها از عواید کاهش نرخ مالیاتی آن بهره‌مند شوند.


سلیمی تصریح کرد: معافیت تمامی افراد با فعالیت و تولیدات فکری، همچون اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و... به دلایل مختلف همچون رسیدن به رتبه اول علمی در منطقه و افزایش توسعه فعالیت‌های فکری و احقاق حقوق از دست رفته این قشر ضروری است به همین دلیل اصلاح دیگر قوانین مرتبط نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: سرمایه‌گذاران حوزه هنر، باید از امکان و مساعدت قانونی و حمایت لازم برخوردار شوند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر