17 تير 1396 - 11:59
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

شبکه بانکی انتظار اجرای تدریجی IFRS را دارد

مدیر مالی بانک پارسیان با بیان اینکه در قطعیت اجرای استاندارد بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) هیچ تردیدی وجود ندارد، گفت: شبکه بانکی خواستار اجرای این استاندارد طی فرایندی تدریجی است.
کد خبر : ۷۲۰۳۵
سعید زاغری

سعید زاغری در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره اجرای استاندارد IFRS و نقش این استاندارد در شفافیت بیشتر افزود: بکارگیری استاندارد IFRS در شبکه بانکی مدت ها است که به محلی برای چالش بین فعالان صنعت بانکداری و سایر ذی نفعان گزارشگری مالی تبدیل شده است.


وی افزود: شبکه بانکی در راستای ارتقای شفافیت مالی بدنبال پیاده کردن استانداردهایی است که مربوط به شفافیت بیشتر می شود؛ IFRS نیز به شفافیت بیشتر ساختار ترازنامه و سود و زیان بانک ها کمک می کند و در بین شبکه بانکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


مدیرمالی بانک پارسیان با اشاره به ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار برای اجرای استاندارد IFRS در تهیه صورت های مالی سال ۱۳۹۵ بانک ها، شرکت های بیمه و موسسات اعتباری اظهار داشت: موضوع مهمی که امروز بانک ها با آن روبه رو هستند، این است که آیا ظرفیت و توان اجرای این استاندارد را ظرف یک سال دارند یا نه؟


زاغری ادامه داد: قطعا آنچه که بانک ها انتظار دارند، اجرای تدریجی استاندارد IFRS است؛ هرچند در قطعیت اجرای این استاندارد هیچ بحثی نیست.


وی افزود: در تمام کشورهای دنیا نیز استاندارد IFRS طی یک فرایند بلندمدت اجرا شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر