18 تير 1396 - 11:52
اختصاص۱۰ هزار میلیارد به تولید؛

ابلاغ دستورالعمل جدید تسهیلاتی/ نوسازی ۵ هزار واحد تولیدی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.
کد خبر : ۷۲۰۸۳
پول

به گزارش ایبِنا، رضا رحمانی با اشاره به ضرورت نوسازی و بازسازی صنایع کشور گفت: به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی ۱۰ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد تا دستگاه‌های فرسوده جای خود را به دستگاه های جدید بدهد.


وی افزود: این تسهیلات یک بخش ارزی هم خواهد داشت که در تلاش هستیم تا از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد. بر اساس برنامه ریزی‌ها پیش بینی می‌شود ۵۰۰۰ واحد تولیدی با این تسهیلات نوسازی شود؛ هر واحدی که نیازمند باشد و از هر رشته صنعتی، می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.


قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به همه استان‌ها ابلاغ شده و مشخص است که هر استان چه میزان از این تسهیلات دریافت خواهد کرد.


وی گفت: واحدهای تولیدی بر اساس مولفه هایی که مشخص شده اولویت بندی می‌شوند. مثلا واحدهای آلاینده و یا انرژی بر در اولویت خواهند بود و سازمان صنعت معدن و تجارت هر استان، واحدهای واجد شرایط را انتخاب خواهد کرد.


قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که تسهیلات نوسازی فقط به سمت واحدهای بزرگ نرود و سهم واحدهای کوچک و متوسط هم دیده شده است.


رحمانی گفت: رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان را بانک مرکزی تامین کرده و دستورالعمل نوسازی واحدهای تولیدی هم به همه استان‌ها ابلاغ و آماده پرداخت است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این تسهیلات بتواند در رونق تولید و افزایش اشتغال و رقابت پذیری کالای ایرانی با محصولات خارجی موثر باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر