پیشگامی فرانسه در جلب نظر بانک ها برای نقل مکان از لندن به پاریس

فرانسه با ارایه پیشنهاد کاهش هزینه های نیروی کار و همچنین وعده مقررات ساده تر نسبت به دیگر کشورهای اروپایی برای جلب نظر بانک ها به منظور نقل مکان از لندن به پاریس بعد از برگزیت پیش قدم شد.
کد خبر : ۷۲۰۸۵
پرچم فرانسه

به گزارش ایبنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین پاریس و فرانکفورت و همچنین چند شهر دیگر اروپا وجود دارد تا مقصد بعدی بانک هایی باشند که بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می خواهند برای حفظ دسترسی خود به بازار واحد واحد اروپا از لندن نقل مکان کنند.


تا کنون  تعدادی از بانک ها، شرکت های بیمه و مدیران دارایی از انتخاب یکی از شهرهای فرانکفورت، دوبلین و لوکزامبورگبه عنوان قطب مالی خود بعد از لندن نام برده اند.


ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانس در این باره گفت: ما تلاش می کنیم پاریس به مقصد جذاب و رقابتی تری برای موسسات مالی تبدیل شود.


وعده های مالیاتی یکی از اقدامات اصلی فرانسه در این راستا است در حالی که آلمان با تغییر قوانین کار، استخدام و اخراج بانکداران را راحت تر خواهد کرد.


این در حالی است که بریتانیا هم تلاش می کند با حفط دسترسی موسسات مالی مستقر در انگلیس به بازارهای اروپا، مانع خروج آنها از لندن بعد از برگزیت شود.


برچسب ها: برگزیت لندن
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر