19 تير 1396 - 10:13

تامین منابع بخشش سود وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون از محل تسعیر ارز

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در مرحله اول بانک های دولتی موظف به بخشش جرایم وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هستند، گفت: منابع مالی لازم برای این موضوع از محل تسعیر نرخ ارز تامین شده است.
کد خبر : ۷۲۱۱۵
اسکناس

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، رحیم زارع درباره وضعیت بخشودگی سود و جرایم وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان گفت: منابع مالی لازم حاصل از درآمد تسعیر ارز برای اجرای تبصره ۳۵ قانون بودجه که در رابطه با بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، در نظر گرفته شده و دلیلی برای اجرا نکردن مصوبه قانونی مجلس وجود ندارد .


سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: با وجود اینکه از سوی نمایندگان مجلس تاکید شده تمامی بانک ها موظف به بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های بانکی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان هستند، اما در این مرحله تنها به بانک های دولتی بخشنامه شده و این بانک ها موظف به انجام این کار هستند.


این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: اولویت بندی هایی صورت گرفته تا مرحله به مرحله و با مشخص شدن یک سقف مشخص بخشش سود و جرایم دیرکرد وام ها در بانک های دولتی اعمال شود.


زارع افزود: در حال حاضر بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های معوق تا سقف ۲۵ میلیون تومان در بانک های دولتی باید انجام می شود.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به دلیل خشکسالی های چند سال اخیر یکی از اولویت های برای کمک به کشاورزان، بخشش سود و جرایم دیرکرد وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون توان بخش کشاورزی است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها