اختصاصی ایبِنا:

اصلاح دستورالعمل توقف نمادها در بورس/ سیاست‌گذاری برای بازگشایی

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اصلاح دستورالعمل توقف نمادها در بورس در دستور کار است.
کد خبر : ۷۲۲۳۴
تالار شیشه‌ای در یک روز کاری

محسن خدابخش  در گفتگو با خبرنگار ایبِنا،  اصلاح دستورالعمل های مورد نیاز به صورت جامع و کامل را از برنامه های خاص سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد و افزود: این امر در راستای افزایش معاملات و روان شدن بازار در حال انجام است.


وی ادامه داد: بسته بودن نمادها یکی از مسائل مهم بازار سرمایه است و  سازمان بورس در همین راستا اقدام به اصلاح  این دستورالعمل کرده است.


خدابخش همچنین از فراهم شدن زمینه های عرضه اوراق مشتقه در بورس خبر داد واظهارداشت: سامانه های مورد نیاز در این راستا فراهم شده و به صورت جدی در حال پیگیری این امر هستیم.


اوراق مشتقه: به قراردادهای مالی اطلاق می شود که ارزش خود را از کالای فیزیکی (دارایی پایه) می گیرند. دارایی پایه می تواند به شکل سهام، کالا، بورس های خارجی، نرخ های بهره، صنعت ساخت و ساز یا هر نوع دارایی دیگر باشد.
بطور مشروح امروزه چهار نوع اوراق مشتقه اصلی مورد معامله قرار می گیرد.


مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس واوراق بهادار در ادامه گفتگو درباره بازگشایی نماد بانک ها در بورس نیز گفت: در صورتی که مستندات درخواستی ناشر از بانک ها و یا شرکت ها دریافت شود اقدامات لازم برای بازگشایی نمادها انجام می شود.


وی خاطرنشان کرد: گزارشاتی که شرکت ها از نوع فعالیت، صورت های مالی، وضعیت سهام بنیادی، مجامع بانک ها و ... ارایه می کنند در بازگشایی نمادها موثر است.


خدابخش همچنین تعادل میان نقدشوندگی و شفافیت در بازار سرمایه را راه توسعه این بازار دانست و گفت: تعادل میان نقدشوندگی و شفافیت، توسعه و ثبات بازار سرمایه را به همراه دارد و یکی از دغدغه های سازمان بورس است.


این مسوول در سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت: سیاست این سازمان این است که هیچ نمادی بسته نباشد البته انجام معاملات با اطلاعات شفاف بسیار بهتر از معاملاتی است که با اطلاعات ناقص انجام شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها