21 تير 1396 - 12:41

آمار دقیقی از واحدهای خالی در تصرف بانک ها وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: اینکه بگوییم ۲.۵ میلیون واحد خالی موجود در کشور در تصرف بانک ها است صحت ندارد، زیرا آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد و اظهارنظر در خصوص آن کارشناسی نیست
کد خبر : ۷۲۲۵۵
شهباز حسن پور بیگلری

به گزارش ایبِنا، شهباز حسن پور بیگلری افزود: ملاکی بانک‌ها به افزایش دارایی های منجمد آن‌ها منجر شده که این خود کاهش تسهیلات‌دهی در حوزه مسکن را ایجاد کرده است.


وی با انتقاد از بنگاه‌داری بانک ها و انجام ندادن وظایف محوله، افزود: حضور بانک ها در حوزه مسکن تاثیرات منفی بر اقتصاد داشته است.


وی با بیان اینکه فعالیت ملاکی بانک ها از سوی مجلس ممنوع اعلام شده است، ادامه داد: برای اینکه دارایی های منجمد بانک ها کاهش یابد باید هر چه سریع تر نسبت به فروش واحدهای مسکونی در تملک خود اقدام کنند.


این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از خانه های خالی موجود در کشور در تصرف بانک ها است به خانه ملت گفت: مقابله با واحدهای خالی می تواند سهم بانک ها از ملاکی را نیز کاهش دهد، هر چند برای این مهم باید اخذ مالیات از این نوع واحدها جدی گرفته شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تصرف واحدهای خالی از سوی بانک ها قدرت وام دهی آن ها را کاهش می دهد، توضیح داد: بانک ها برای عمل به وظایف محوله خود در راستای بانکداری باید هر چه سریع تر نسبت به مزایده گذاشتن واحدهای مسکونی در تصرف خود اقدام کنند.


حسن پور بیگلری با تاکید بر اینکه آمار دقیقی از میزان و تعداد واحدهای خالی در تصرف بانک ها نیست، گفت: اینکه بگوییم ۲.۵ میلیون واحد خالی موجود در کشور در تصرف بانک ها است صحت ندارد، زیرا آمار دقیقی در این حوزه وجود ندارد و اظهارنظر در خصوص آن کارشناسی نیست.


وی ادامه داد: دولت برای کاهش دارایی های منجمد بانک ها باید سازوکاری را در نظر بگیرد تا بانک ها نتوانند در حوزه هایی که به افزایش این دارایی ها می انجامد اقدام کنند.


حسن پور بیگلری با بیان اینکه مجلس بارها به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بنگاه داری بانک ها تذکر داده است، تصریح کرد: در صورتی که بانک ها دست از بنگاه داری برداشته و به امور محوله خود بپردازند به طور حتم بسیاری از مشکلات فعلی از بین می رود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخورد با بانک هایی که به ملاکی مشغول هستند می تواند به تعادل عرضه و تقاضای مسکن و در نتیجه ساماندهی بازار بی انجامد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر