24 تير 1396 - 09:15
خوانساری در گفت و گو با ایبِنا،

تک نرخی شدن ارز، پیش شرط ورود سرمایه‌گذاران خارجی

رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه، یکی از مهمترین عوامل ورود سرمایه گذار خارجی به کشور، ثبات اقتصاد است، گفت: تک نرخی شدن ارز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار برای جذب سرمایه گذار خارجی است.
کد خبر : ۷۲۲۷۸
خوانساری

مسعود خوانساری در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به اهمیت تک نرخی شدن ارز، افزود: یکی از مهمترین مولفه ها در اقتصاد کشور، حرکت نرخ ارز به سمت واقعی شدن و تک نرخی شدن است.


وی با بیان اینکه،  دولت یازدهم از ابتدای فعالیت تمام تلاش خود را برای تک نرخی شدن نرخ ارز به کار گرفت اما متاسفانه به دلایل متفاوتی تاکنون این اقدام انجام نشده است،  اظهار داشت: واقعی شدن نرخ ارز به این معنی است که فعالان اقتصادی بتوانند محصولات خود را به بازارهای صادراتی با قیمت واقعی صادر کنند.


خوانساری افزود: اگر قیمت ارز کمتر از حد معمول باشد، باید به کالای خارجی یارانه‌ پرداخت شود اما اگر قیمت ارز واقعی باشد، این امر باعث رشد اقتصادی کشور  می شود که نتیجه آن رونق تولید و افزایش اشتغال خواهد بود.


این فعال اقتصای با تاکید بر اینکه واقعی و تک نرخی شدن ارز باعث تقویت بنیه اقتصادی کشور خواهد شد، گفت: همچنین واقعی بودن نرخ ارز با تاثیری که بر بازارهای مالی در کشور و ثبات اقتصادی دارد، باعث می شود تا سرمایه گذاران بتوانند پیش بینی  دقیقی از اقتصاد و آینده کشور داشته باشند.


رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: به همین دلیل برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در کشور و ورود هرچه سریعتر منابع مالی خارجی، باید در کمترین زمان شاهد تک نرخی شدن ارز در کشور باشیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر