22 تير 1396 - 10:41

توقیف یک محموله خرمای عربستانی/ محموله معدوم می‌شود

مدیر کل گمرک گناوه از توقیف ۸ تُن خرمای محصول کشور عربستان در بندر ریگ خبر داد.
کد خبر : ۷۲۲۸۷
خرما

به گزارش ایبِنا، منصور بازیار در خصوص جزییات توقیف این خرماها، گفت: این محموله شامل یک هزار و ۲۳۷ کارتن بوده که هر یک محتوی ۱۲ بسته نیم کیلویی است.


بازیار افزود: با تلاش و هوشیاری ماموران حراست گمرک گناوه، ماموران گمرک در بندر ریگ به یک لنج باری مشکوک و پس از کنترل اسناد مانیفست این لنج مشخص شد محموله خرما از مبدا یک کشور ثالث به این بندر حمل شده، اما محصول کشور عربستان است.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی اسناد و اطلاعات محموله های تجاری در حال حاضر در گمرک گناوه از طریق سامانه جامع گمرکی به شیوه الکترونیکی و هوشمند کنترل می شود و ترخیص کالا صرفا پس از اخذ مجوزهای قانونی امکانپذیر است، قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از معافیت های ملوانی و تحت عنوان کالای ته لنجی این محموله را تخلیه و سپس وارد مناطق عمقی کشور نمایند.


مدیر کل گمرک گناوه با بیان اینکه تلاش قاچاقچیان برای عبور این محموله با هوشیاری ماموران گمرک ناکام ماند، ادامه داد: وزن تقریبی این محموله ۸ تن است.


بازیار گفت: با توجه به حساسیت موضوع و احتمال آلودگی بهداشتی خرمای کشف شده، نمونه آن برای آزمایش لازم به مرکز بهداشت این شهرستان ارسال شده است.


وی گفت: پیگیری های لازم جهت معدوم کردن قانونی خرمای کشف شده در حال انجام است و پس از اخذ مجوزهای قانونی بزودی معدوم خواهد شد.


بنابراین گزارش، پیش از این با هوشیاری ماموران گمرک، ۹ کامیون خرما که محصول رژیم صهیونیستی بود در نقطه صفر مرزی توسط ماموران گمرک بازرگان شناسایی، توقیف و پس از اخذ مجوزهای قانونی امحاء شده بود.


برچسب ها: گمرک خرما عربستان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها