معامله بیش از یک‌هزار میلیارد ریال ورقه بهادار در فرابورس

معاملات فرابورس در نخستین روز کاری از چهارمین هفته تیرماه ۹۶ با افزایش ۲ واحدی شاخص کل و دادوستد نزدیک به ۲۵۹ میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال پایان یافت.
کد خبر : ۷۲۳۳۷
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛  امروز شنبه ۲۴ تیرماه بازارهای اول و دوم نیز میزبان نقل و انتقال ۱۷۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۸۱ میلیارد ریال قرار گرفت.
نماد شرکت ذوب آهن با خرید و فروش ۷۶ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۵۸ میلیارد ریال در حالی بیشترین حجم معاملاتی را به دست آورد که نماد شرکت مواد ویژه لیا با معامله نزدیک به ۶ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی را به دست آورد. در این میان دو نماد «ذوب» و «شلیا» همچنین در صدر نمادهای پربازدید فرابورسی قرار گرفتند.
امروز همچنین در حالی که نماد «صخابر» بازگشایی شد، نمادهای متعددی همچون «شکف»، «شتولی»، «چکارم»، «آینده» و «کوثر» به علت در پیش بودن برگزاری مجامع متوقف شدند.
در این میان شاخص کل فرابورس نیز در ادامه روند رو به رشدی که از میانه هفته معاملاتی گذشته آغاز کرده است با رشد ۲ واحدی روبه رو شد و در ارتفاع ۹۱۱ واحدی ایستاد.
چهار نماد «میدکو»، «ذوب»، «خراسان» و «چکاپا» تا سطح حداکثر ۱.۴ واحد تاثیر مثبت بر آیفکس داشتند. این در حالی است که نمادهای «دماوند»، «سمگا» و «زاگرس» تا ۰.۳۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص به جا گذاشتند.
نگاهی به سه تابلو معاملاتی بازار پایه نیز نشان می‌دهد در مجموع ۷۸ میلیون سهم به ارزش ۱۳۱ میلیارد ریال در این بازار دست به دست شده است.
تابلو معاملات اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز در اغلب نمادهای مورد معامله افت قیمت‌ها را تجربه کرد. در این تابلو ۸۴ هزار ورقه تسه به ارزش ۶۵ میلیارد ریال معامله شد. قیمت تسه‌ها امروز در این تابلو در بازه ۷۵۷ تا ۷۸۰ هزار ریال در نوسان بود.
در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز ۴۳۸ هزار ورقه بدهی به ارزش ۴۳۲ میلیارد ریال دست به دست شد. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم که به تاریخ سررسید خود نیز نزدیک می شود در صدر ایستاد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها