30 تير 1396 - 10:44
اکبری در گفت و گو با ایبِنا؛

تک نرخی کردن ارز سیاست بانک مرکزی در دولت دوزادهم

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی در سال های گذشته آرامش را به بازار ارز برگردانده است معتقدم که سیاست تک نرخی کردن ارز در دولت دوازدهم اجرایی می شود.
کد خبر : ۷۲۳۷۷
اکبری

مرتضی اکبری در گفت وگو با خبرنگار ایبِنا، با بیان اینکه اقتصاد کشور به افزایش ثبات مالی نیازمند است، اظهارداشت: البته برای دستیابی به این هدف ثبات نرخ ارز  دارای اهمیت زیادی است.


وی با اشاره به ثبات نرخ ارز در  چند سال گذشته ، اظهارداشت: با وجودی که طی سال های گذشته اقدامات زیادی در راستای ثبات مالی انجام شده اما مقوله ای که هنوز جای کار دارد و سیاست گذاران بانک مرکزی باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشد تک نرخی کردن ارز است.


مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: تک نرخی کردن ارز  علاوه بر اینکه برای اقتصاد کشور مفید است زمینه فعالیت هر چه بهتر تولیدکنندگان را فراهم می کند و تکلیف تولید کنندگان را برای فعالیت های آتی  مشخص می کند.


وی ادامه داد: به هر میزان وضعیت باثبات تری در بازار ارز داشته باشیم کشور بهتر می تواند به اهداف خود در زمینه رشد اقتصادی  پیش بینی شده دست یابد.


اکبری خاطر نشان کرد: از طرفی بی ثباتی نرخ ارز و دو نرخی بودن آن علاوه بر ایجاد رانت منجر به رونق بازارهای سفته بازی می شود.


وی، یکی از راهکار های حذف بازار های سفته بازی را  افزایش کنترل و نظارت بر بازار ارز  عنوان کرد و گفت: معتقدم تک نرخی کردن ارز سیاست بانک مرکزی در دولت دوازدهم  است و  این امر گام موثری در رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر