25 تير 1396 - 11:51
واعظی:

هفته‌ای سه هزار کانال غیر اخلاقی مسدود می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش‌های مستمر برای پاک سازی و سالم سازی فضای مجازی اشاره کرد و از مسدود شدن سه هزار کانال غیراخلاقی در هر هفته خبر داد.
کد خبر : ۷۲۳۸۲
محمود واعظی وزیر ارتباطات

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود واعظی روز یکشنبه در مراسم افتتاح پروژه های همراه اول در شبکه ملی اطلاعات و در جمع خبرنگاران افزود: تعدادی از این کانال‌ها برای رسیدگی بیشتر به قوه قضاییه معرفی شده‌اند.
عضو هیات دولت یازدهم مسدود شدن این کانال‌ها را در راستای پاک‌سازی فضای مجازی دانست و گفت: درخواست‌های مردمی برای داشتن فضای سالم مجازی سبب شد اقدام‌های لازم صورت گیرد تا مردم بتوانند از این فضا بدون دغدغه استفاده کنند.
واعظی افزود: اعتقاد داریم حتی کانال‌هایی که خشونت را در میان جوانان رواج می‌دهند نیز باید مسدود شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش ها برای افزایش امنیت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اکنون سیم کارت انارستان طراحی شده که فضایی امن برای جوانان و کودکان فراهم کرده است.
وی از تلاش بخش‌های مختلف برای افزایش امنیت شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: مرکز ملی فضای مجازی، نیروی انتظامی وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌اند.
واعظی بر امن بودن شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و افزود: امنیت در این شبکه باید به گونه‌ای باشد که هکرهای خارجی نتوانند آسیب وارد کنند.
وزیر ارتباطات شبکه ملی اطلاعات را زیر ساختی داخلی بدون نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی دانست و بیان کرد: شبکه به گونه ای طراحی شده که اگر اتفاق خارجی رخ داد بتواند خود را اداره کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها