تثبیت آیفکس در ارتفاع ۹۱۰ واحدی/روز پرترافیک بازگشایی و توقف نماد

میانه هفته معاملاتی جاری دادوستدهای فرابورس با رشد اندک آیفکس و معامله بیش از ۱۴۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۴۹۶ میلیارد ریال دنبال شد.
کد خبر : ۷۲۴۴۷
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛  در جریان دادوستدهای امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه سهامداران شاهد نقل و انتقال ۸۳ میلیون سهم به ارزش ۲۶۵ میلیارد ریال در مجموع دو بازار اول و دوم بودند که بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را نماد شرکت آهن و فولاد ارفع با خرید و فروش ۱۵ میلیون سهم به ارزش ۴۲ میلیارد ریال به خود اختصاص داد.


امروز با تعداد قابل ملاحظه‌ای بازگشایی نماد در جریان بازار روبه‌رو شدیم که بر اساس آن نماد معاملاتی شرکت‌های شیرین دارو و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور، سرمایه گذاری فنی و مهندسی مشانیر، سیمان ممتازان کرمان، کشتیرانی دریای خزر، شرکت سرمایه گذاری کوه‌نور، تولید تجهیزات سنگین هپکو، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، بانک حکمت ایرانیان و حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور و نماد معاملاتی سایر اشخاص شرکت بورس انرژی ایران بازگشایی شدند.


در این میان توقف نمادها نیز به دلیل در پیش مجامع عمومی سالیانه شرکت‌ها زیاد بود و به ۲۱ مورد رسید به طوری که نمادهای معاملاتی «وآفری»، «شرنگی»، «وسرمد»، «خصدرا»، «سلار»، «نشار»، «وآتوس»، «کصدف»، «وسنا»، «نیرو»، «وآفری»، «فسا»، «جهرم»، «داراب»، «کازرو»، «حسیر»، «مفاخر»، «افرا»، «بساما»، «وسدید» و «شگامرون» در پایان بازار متوقف شدند.


همانطور که اشاره شد شاخص کل فرابورس  روز جاری به افزایش اندک ۰.۳ واحدی رضایت داد و در ارتفاع ۹۱۰ واحدی تثبیت شد.  


آیفکس که در ساعات ابتدایی معاملات با افزایش بیش از یک واحدی روبه رو شده بود، در ادامه معاملات رو به کاهش گذاشت و در نهایت کمتر از نیم واحد مثبت شد.


نمادهای «میدکو»، «بمپنا» و «ارفع» سه نماد مثبت اثرگذار و نمادهای «شرانل»، «خراسان» و «دماوند» سه نماد منفی اثرگذار بر شاخص کل در جریان معاملات امروز بودند.


معاملات بازار پایه فرابورس ایران نیز امروز رقم  ۵۴ میلیون سهم به ارزش ۱۳۴ میلیارد ریال را پشت سر گذاشت.


در همین حال تابلوی اوراق تسهیلات مسکن  با معامله بیش از ۷۴ هزار ورقه تسه به ارزش ۵۷ میلیارد ریال روبه رو شد.


معاملات تسه در این تابلو  در بازه ۷۵۶ تا ۷۸۰ هزار ریال دنبال شد.


در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز سرمایه‌گذاران شاهد جابه جایی یک میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از یک هزار و ۶ میلیارد ریال بودند.


اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم با معامله ۲۲۶ هزار ورقه اخزا به ارزش ۲۲۵ میلیارد ریال در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ایستاد.


در نهایت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز معامله نزدیک به دو میلیون ورقه بهادار را به ارزش ۳۲ میلیارد ریال را به ثبت رساند.


در میان ETFها صندوق اعتماد آفرین پارسیان صدرنشین شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر