27 تير 1396 - 14:35

سامانه کارت بازرگانی هوشمند تعاون رونمایی شد

سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، طی تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه، بین اتاق بازرگانی، وزارت صنعت و اتاق تعاون رونمایی شد.
کد خبر : ۷۲۴۹۶
کارت بازرگانی تعاون

به گزارش ایبِنا، سیدمحمد کریمی در مراسم رونمایی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی گفت: با ظهور فناوری اطلاعات و توسعه روزافزون این فناوری در ابعاد خُرد و کلان، بسیاری از محدودیت های موجود در زندگی روزمره بشر رفع شده و یکی از فناوری های نوین وکارآمد در این زمینه، کارت های هوشمند هستند.


وی ادامه داد: امروزه در بسیاری از نقاط جهان استفاده از کارت های هوشمند رایج است. در کشورمان چند سالی است که به اهمیت وجود کارت هوشمند پی برده شده و در پرژوه های ملی از قبیل کارت های سوخت، کارت های هوشمند پایان خدمت، گواهینامه‌های رانندگی و غیره، شاهد توسعه آن هستیم یکی از پروژه های مهم در این زمینه پروژه کارت بازرگانی هوشمند است که در حال حاضر در سراسر کشور راه اندازی شده و درحال بهره برداری است.


عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه کارت بازرگانی هوشمند در کشور موجب بهره گیری بازرگانان از فناوری های روز شده اظهارداشت: بهره گیری از کارت بازرگانی هوشمند سبب از بین رفتن بسیاری از محدودیت های زمانی و مکانی می شود؛ همچنین بسیاری از مراجعات حضوری کاهش می یابد، سرعت فرآیند ها بالاتر رفته و از معطلی و زمان های انتظار کاسته می شود. قطعا وجود کارت های بازرگانی هوشمند از زیرساخت های کلیدی مورد نیاز بخش بازرگانی با چشم انداز رونق اقتصادی بالا و ورود به دروازه های جهانی است.


کریمی افزود: سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، یکی از پروژه های موفق ملی درحوزه بازرگانی کشور است که هم اکنون در سراسر کشور در حال بهره برداری است. سامانه مذکور طی تفاهم نامه ای سه جانه، میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با وزارت صنعت، معدن وتجارت و اتاق تعاون ایران، در سراسر کشور رسمیت یافت.


عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران ادامه داد: راه اندازی سامانه یکپارچه کارت هوشمند بازرگانی اتاق تعاون ایران با توجه به حساسیت های امنیتی و سهولت در روند صادرات و واردات کالا و راحتی بازرگانان، از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۵ با همکاری واحد سامانه کارت هوشمند اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران آغاز به کار کرد که در ابتدا دریافت سیستمی گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم در دستور کار قرار گرفت و در ادامه روند اجرایی صدور و چاپ کارت جهت اتاق های کشور به وقوع پیوست.


کریمی در بیان اصلاح ساختار سامانه کارت هوشمند بازرگانی افزود: بررسی پرونده ها و ایجاد فایل های الکترونیکی، ایجاد بانک اطلاعاتی اعضاء و کدگذاری پرونده ها، ایجاد حساب کاربری و راه اندازی ارتباط سیستمی با کاربران اتاق های کشور، بروز رسانی و تکمیل فرم های صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت، بروزرسانی پرونده کاربران اتاق های کشور و برگزاری ۲ مرحله آموزش مالی و آشنایی با سامانه کارت هوشمند بازرگانی جهت اتاق ها است.


عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران در توضیح این کار گفت: بازرگانانی که برای اولین بار می خواهند کارت عضویت و بازرگانی دریافت کنند باید از طریق سایت http://cscs.ir وارد شده و درخواست کارت بازرگانی و عضویت کنند.


وی ادامه داد: پس از ورود اطلاعات نام کاربری به همراه کلمه عبور به تلفن همراه بازرگان پیامک می شود سپس بازرگان می تواند با وارد کردن کد کاربری به سامانه وارد شود. سه نوع کارتابل موجود است: ۱- کارتابل بازرگانان ۲- کارتابل کاربران ۳- کارتابل چاپ. در قسمت کارتابل بازرگانان، ابتدا کلیه اطلاعات بازرگان باید وارد شود و نسبت به اخذ مفاصاحساب بیمه و مالیات، گواهی عدم سوء پیشینه، دریافت فرم الف و د اقدام کند سپس نسبت به بارگذاری پاسخ ها در قسمت های تعیین شده اقدام کند.


کریمی بیان داشت: پس از بارگذاری کامل کلیه موارد به کارتابل کاربران انتقال می یابد که در این قسمت کاربر اتاق نسبت به بررسی پرونده و تایید نهایی و ارسال پرونده جهت امضاء الکترونیکی اقدام کرده و پس از اخذ امضاء به کارتابل سازمان صنعت، معدن تجارت انتقال می یابد. پس از امضاء سازمان پرونده به کارتابل چاپ ارسال شده و عملیات چاپ صورت می گیرد. پس از چاپ کارت در اتاق تعاون ایران کارت ها از طریق پست سفارشی به آدرس اتاق های استان ها ارسال می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها