28 تير 1396 - 09:57

تصویب عضویت دولت در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی

نمایندگان مجلس با لایحه عضویت دولت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی موافقت کردند.
کد خبر : ۷۲۵۱۸
مجلس

به گزارش ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی با ۱۴۶ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.


در این ماده واحده آمده است: به دولت اجازه داده می شود در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی به شرح اساسنامه پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک اقدام کند. تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.


تبصره: رعایت اصل ۷۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد هرگونه اصلاح اساسنامه موضوع ماده ۸ آن الزامی است.


علی ادیانی در موافقت با این لایحه اظهارداشت: عضویت ایران در این مجمع سبب می شود تا جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای عضو این مجمع نیز همکاری هایی داشته باشد و زمینه های تقویت مسایل اقتصادی برای کشور را نیز در مسیر صحیح قرار می دهد.


وی افزود: از طرفی دیگر همکاری با کشورهای اسلامی از جمله اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.


نادر قاضی پور به عنوان مخالف این لایحه گفت: پرداخت حق عضویت ایران در این مجمع مبلغی است که متعلق به همه ملت ایران است و نمی توان به راحتی از آن گذشت.


همچنین علی لاریجانی با اشاره به موضوع پرداخت حق عضویت در این مجمع گفت: سخنگوی کمیسیون اقتصادی عنوان می کند که حق عضویت در این مجمع ۶ هزار دلار است.


برچسب ها: مجلس مالیات دولت
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر