29 تير 1396 - 13:38

طراحی سامانه اطلاعاتی کارآمد لازمه اخذ مالیات از واحدهای خالی

عضو اتحادیه انبوه سازان تهران «دریافت مالیات از خانه های خالی را بسیار پیچیده و هزینه بر» دانست و گفت: تحقق پذیری این قانون درگرو طراحی سامانه اطلاعاتی جامع و کار آمد است.
کد خبر : ۷۲۵۷۰
مسکن

به گزارش ایبِنا، ایرج رهبر که با رادیو اقتصاد گفت و گو می کرد، با بیان این مطلب افزود: مصوبه قانونی مبنی بر دریافت مالیات از خانه های خالی از چند سال قبل در کشور مطرح است و این مصوبه از نگاه وزارت اقتصاد و دارایی دارای ایرادات و مشکلات جدی بود.


وی اظهارداشت: شناسایی هزینه های بالای خانه های خالی به نسبت دریافت مالیات از جمله این نواقص بود که قانون مسئولیت مزبور را به وزارت راه و شهرسازی واگذار و این وزارتخانه مکلف به طراحی سامانه ای در این زمینه شد.


عضو اتحادیه انبوه سازان تهران گفت: جمع آوری داده ها در خصوص خانه ها خالی بسیار پیچیده است و باید بصورت دقیق عمل شود.


رهبر در ادامه با بیان اینکه دریافت اطلاعات مورد نظر نیازمند یک سیستم منسجم و کار آمد است، افزود: سامانه مشاوران املاک به دلیل در اختیار داشتن کد رهگیری معاملات اعم از فروش و اجاره می تواند در این زمینه کمک حال باشد ولی نکته حائز اهمیت این است که تمامی معاملات از مسیر سامانه مشاوران املاک نمی گذرد.


وی اضافه کرد: بخش زیادی از معاملات اعم از خرید، فروش و اجاره در سطح کشور خارج از سامانه مشاوران املاک و بصورت دستی یا سنتی انجام می شود.


عضو اتحادیه انبوه سازان تهران یادآورشد: شناسایی خانه های خالی بصورت میدانی برای دریافت مالیات بسیار هزینه بر است بنابراین طرح ریزی یک راهکار منطقی و دقیق در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.


برچسب ها: مالیات مسکن
ارسال‌ نظر
خرمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
۰
نمی شود نداریم. هرچقدر هم فراریان مالیاتی تیز باشند راهای مقابله هست.
فیلم و پخش زنده
بیشتر