01 مرداد 1396 - 13:08
گزارش ویژه ایبِنا از مجامع بانک‌ها؛

مجمع ۸ بانک برگزار شد/ سهامداران۲۲ بانک در انتظار

مجامع عمومی عادی سالیانه ۸ بانک همزمان با پایان تیرماه و فصل مجامع برگزار شد و سهامداران ۲۲ بانک دیگر در انتظار برگزاری مجمع هستند.
کد خبر : ۷۲۶۴۱
بانک‌ها

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی که در روزهای گذشته مجامع برخی از بانک‌ها تشکیل شده اما مجامع برخی دیگر به دلیل آماده نبودن صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به سال مالی ۹۵ و همچنین به حدنصاب نرسیدن اعضا لغو شده است.


از دو سال گذشته و با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی با توجه به ورود بانک‌ها به عرصه بین‌الملل یکی از پیش‌شرط‌های این موضوع انطباق صورت‌های مالی بانک‌های ایرانی با استانداردهای IFRS بود و در این راستا در اواخر سال ۱۳۹۴ بانک مرکزی طی نامه‌ای به بانک‌ها از آنها خواست تا صورت‌های مالی خود را با این استانداردها منطبق کنند، اما با توجه به اینکه این مهم از سوی برخی از بانک‌ها محقق نشد و برخی اختلاف‌نظرها بین بانک مرکزی و سازمان حسابرسی وجود داشت در سال ۱۳۹۵ برگزاری مجامع بسیاری از بانک‌ها لغو و به تعویق افتاد.


اما در سال جاری با توجه به فرا رسیدن زمان برگزاری مجامع بانک‌ها، بانک‌ مرکزی طی نامه‌ای به مدیران بانکی بر پیش‌شرط‌های لازم برای برگزاری مجامع تاکید و حتی اعلام کرده که اگر شرایط تعیین شده رعایت نشود، مجامع لغو خواهد شد.


 بانک مرکزی در نامه ارسالی به بانک‌ها یادآور شد که بر اساس بخشنامه‌های قبلی که این بانک صادر کرده، صدور مجوز برگزاری مجامع عمومی بانک‌ها و موسسات اعتباری منوط به رعایت الزاماتی و همچنین برگزاری جلسه مشترک با ناظران بانکی ذیربط در مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی است.


در این نامه سه شرط برای بانک‌ها تعیین شده اول ارسال پیش‌نویس صورت‌های مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری با نمونه صورت‌های مالی بانک مرکزی حداقل یک ماه قبل از برگزاری مجمع.  از سویی دیگر ارسال پیش‌نویس نهایی گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک و موسسه اعتباری حداقل یک ماه قبل از برگزاری مجمع شرط دیگر بانک مرکزی بوده است.


همچنین بانک مرکزی از بانک‌ها خواسته تا گزارش موارد عدم انطباق عملکرد بانک‌ها و موسسات اعتباری با قوانین و مقررات پولی و بانکی و نیز بخشنامه بانک مرکزی را حداقل یک ماه قبل از برگزاری مجمع به بانک مرکزی ارسال کنند.


شناسایی ۳.۹۸۳ میلیارد ریال سود در بانک ملت






به گزارش ایبِنا، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت روز گذشته با حضور حدود ۸۰ درصد سهامداران برگزار و صورت‌های مالی این بانک برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ تصویب شد.  بانک ملت در سال مالی ۱۳۹۵ موفق به شناسایی ۳.۹۸۳ میلیارد ریال سود خالص شده  و در اغلب شاخص ها، رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.


در عین حال، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک ملت نیز که قرار بود در همین روز و با دستور کار انتخاب اعضای هیات مدیره، برگزار شود به تاریخ دیگری موکول شد که پس از تعیین تاریخ دقیق، از طریق روزنامه های کثیرالانتشار مجمع، سایت کدال و سایت اینترنتی این بانک اطلاع رسانی خواهد شد.



                                                                                                                                         




برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تصویب صورت های مالی بانک تجارت


با برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک تجارت، صورت‌های مالی بانک تجارت منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ به تصویب رسید.  در این جلسه که عصر روز شنبه ۳۱ تیرماه (دیروز)  با حضور بیش از  ۸۱ درصد از سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست هیبت اله سمیع رییس هیات مدیره این بانک برگزار شد، سهامداران صورت های مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۵ را تصویب کردند.


امیرمسعود رزازان معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مالی و پشتیبانی گزارشی از وضعیت عملکرد این بانک را به مجمع ارائه کرد. وی در این گزارش با اشاره به اینکه تشدید رقابت در بازار پول عمدتا هزینه جذب منابع در بانک های کشور را افزایش داده است، گفت: با وجود این رقابت شدید، بانک تجارت موفق شد در سالی که گذشت منابع ریالی خود را ۲۳ درصد افزایش دهد.


رزازان با بیان موفقیت بانک تجارت در تطبیق با استانداردهای حسابداری مورد نظر بانک مرکزی و سیستم های حسابداری بین‌المللی گفت: بانک تجارت از جمله اولین بانک‌های کشور بود که با تشکیل یک کارگروه ویژه ارتقاء فرآیند تهیه صورتهای مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارش دهی مالی (IFRS) آغاز کرد.  


گفتنی است بانک تجارت از جمله بنگاه های اقتصادی مشمول قانون سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی است که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ برای اولین بار سهام آن در بازار بورس عرضه شد. سرمایه فعلی بانک بالغ بر ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است و هم اینک ۸۳ درصد آن در مالکیت سهامداران غیردولتی قرار دارد.




سهامداران عملکرد سال ۱۳۹۵ بانک خاورمیانه را تصویب کردند


مجمع عمومی عادی سالانه بانک خاورمیانه روز شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ (دیروز)، در سالن همایش اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. این مجمع با حضور اکثریت صاحبان سهام، بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس رسمیت یافت. در ادامه جلسه کاندیداهای هیات رییسه مجمع معرفی و با تصویب حاضران ترکیب هیات رییسه تکمیل شد.


در این سال سود خالص بانک بیش از دوهزارمیلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است افزایش سرمایه بانک به میزان یک هزار میلیارد ریال که به تصویب مجمع عمومی بانک رسیده بود به ثبت رسید. این افزایش از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تامین شد تا امکان افزایش توان ارائه تسهیلات به بنگاه‌های موفق اقتصادی کشور فراهم می شود.





مجمع عمومی عادی و فوق العاده بانک قرض الحسنه مهر ایران 


مجمع عادی سالانه بانک  قرض الحسنه مهر ایران با حضور نمایندگان صاحبان سهام  برای تصویب صورت های مالی سال منتهی به تاریخ ۳۰/ ۱۲/ ۹۵ برگزار  و صورت های مالی سال ۱۳۹۵ به تایید مجمع رسید.


مجمع عمومی عادی سالانه بانک آینده برگزار شد


در اجرای مفاد آگهی دعوت از سهام‌داران بانک آینده برای شرکت در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک، مندرج در روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به شماره‌های ۴۰۸۸ و ۲۶۷۶۲ تاریخ ۱۳۹۵/۰۴/۱۸، و پس از دریافت مجوزهای ذی‌ربط از بانک مرکزی، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام بانک آینده (شرکت سهامی عام)، روز شنبه مورخ ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶،   با حضور دارندگان ۱۹/۸۱ درصد از سهام بانک، اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل بانک آینده و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، تشکیل و پس از قرائت گزارش فعالیت هیأت مدیره و هم‌چنین قرائت گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی بانک، صورت‌های مالی سال ۱۳۹۵ بانک آینده و عملکرد هیأت مدیره برای سال مالی مذکور تصویب شده و با توجه به سود هر سهم سال ۱۳۹۵ به مبلغ ۱۵۷ (یکصد و پنجاه و هفت) ریال، تقسیم مبلغ ۱۱۰ (یکصد و ده) ریال به ازای هر سهم نیز تصویب شد.






تقسیم سود ۱۵ تومانی برای هر سهم بانک انصار 


همچنین مجمع عمومی عادی سالیانه بانک انصار روز گذشته در سالن همایش های رایزن برگزار و برای هر سهم ۱۵ تومان تقسیم سود شد.





سرمایه ثبتی ۴ هزار میلیارد ریالی حکمت ایرانیان


مجمع عمومی عادی سالیانه بانک حکمت ایرانیان با سرمایه ثبت شده به میزان ۴ هزار میلیارد ریال روز گذشته ۳۱ تیر ماه ۹۶ برگزار شد.





مجمع بانک دی با حضور ۵۸ درصد سهامداران


مجمع عمومی عادی سالیانه بانک دی با حضور ۵۸ درصدی سهامداران در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.  بر اساس این گزارش، این مجمع با هیئت رئیسه ای متشکل از سید محمد رضا آیت اللهی (به عنوان رئیس مجمع)، احمد نصیری و مصطفی سنگ سفیدی(به عنوان ناظرین) و علی ملکوتیان (به عنوان منشی) و عباس هوشی به عنوان حسابرس اصلی و بازرس قانونی تشکیل شد.


گفتنی است با توافق و رای سهامداران و تصویب هیات رئیسه مجمع، مقرر شد بانک دی ظرف حد اکثر دو ماه آینده نسبت به بررسی، تایید و تصویب صورتهای مالی و همچنین نهایی سازی آن اقدام و مجددا مجمع عمومی عادی سالیانه را برگزار نمایند.






مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد به تعویق افتاد


هر چند قرار بود مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به سی‌ام اسفند ماه ۹۵ بانک پاسارگاد (سهامی عام) راس ساعت ۱۵ روز شنبه ۳۱ تیرماه ۹۶ (دیروز) در محل تالار بزرگ کشور تشکیل شود اما این مجمع به دلیل به حدنصاب رسیدن به تنفس خورد.


بانک پاسارگاد بنابر اعلام قبلی، از سهامداران، وکلا یا نمایندگان قانونی آنها دعوت کرده بود به منظور اخذ برگ ورود به جلسه در روزهای سه‌شنبه ۲۷ تیر ماه ۹۶ و چهارشنبه ۲۸ تیر ماه ۹۶ از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ با در دست داشتن کارت ملی، وکالتنامه یا برگ نمایندگی معتبر، به امور سهام بانک واقع در تهران، بلوار نلسون ماندلا (آفریقا)، بالاتر از تقاطع میرداماد، نبش کوچه تابان شرقی مراجعه کنند.






برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک شهر به زمان دیگر موکول شد


پیرو آگهی‌های منتشر شده در روزنامه‌های دنیای اقتصاد و همشهری در تاریخ ۲۱ تیرماه و بر اساس ماده ۳۱ اساسنامه، جلسه مجمع  عمومی عادی سالانه بانک شهر(سهامی عام) راس ساعت ۱۴ روز شنبه ۳۱ تیرماه در سالن اجتماعات بانک شهر تشکیل شد که با توجه به عدم احراز حد نصاب سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه بانک شهر، این جلسه رسمیت نیافت و برگزاری این مجمع، به استناد ماده ۵۲ اساسنامه بانک به زمان دیگری موکول شد.


بر این اساس، برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک شهر متعاقبا از طریق آگهی در روزنامه‌های همشهری و دنیای اقتصاد به اطلاع سهامداران خواهد رسید.



                                                                                                  



                  


مجمع عمومی بانک های صادرات و ایران زمین لغو شد


      


صادرات و ایران زمین



مجمع عمومی بانک های صادرات و ایران زمین که پیشتر اعلام شده بود در روز شنبه ۳۱ تیرماه برگزار خواهد شد، لغو شده است.


به گزارش خبرنگار ایبِنا، براساس اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک های صادرات و ایران زمین برگزار نمی شود. براین اساس تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات مجمع عمومی این دو بانک به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود، موکول شده است.


دستور جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک های صادرات و ایران زمین، استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت های مالی دوره منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و ... بوده است.


 همچنین مجامع بانک های سامان، کارآفرین، پارسیان، قوامین، اقتصاد نوین،  سپه، توسعه تعاون، رفاه کارگران، سرمایه، سینا،  بانک توسعه صادرات، کشاورزی، ملی، صنعت و معدن، مسکن، بانک قرض الحسنه رسالت، موسسه اعتباری ملل و کوثر به دلیل به حد نصاب نرسیدن و یا برخی مشکلات دیگر تاکنون برگزار نشده است.



































































































                  جدول وضعیت برگزاری مجامع بانک‌ها


برگزار شده‌ها  برگزار نشده‌ها
ملت پاسارگاد
تجارت شهر
خاورمیانه سامان
قرض الحسنه مهر ایران کارآفرین
آینده صادرات
دی ایران زمین
حکمت ایرانیان پارسیان
انصار قوامین
اقتصاد نوین
سپه
ملل
توسعه تعاون
رفاه کارگران
سرمایه
سینا
بانک توسعه صادرات
کشاورزی
ملی
صنعت و معدن
رسالت
مسکن
کوثر

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر