رویترز گزارش داد؛

رشد اقتصاد جهانی کند می‌شود/ تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی

تحقیقات انجام شده بر روی اقتصادهای بزرگ جهان نشان می‌دهد، ضرب‌آهنگ رشد اقتصاد جهانی تا ۲ سال آینده به دلیل اعمال سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی کندتر می‌شود.
کد خبر : ۷۲۶۵۸
کشف ۲۷ کانتینر کالای قاچاق در گمرک شهید رجایی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، تحقیقات انجام شده بر روی بزرگترین اقتصادهای برزگ جهان نشان می‌دهد که تا ۲ سال آینده، تولید ناخالص داخلی آنها تنزل پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه نرخ تورم پایین‌تر از رقم از قبل هدف گذاری شده آنها قرار خواهد گرفت.


در همین حال نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی با رصد بر روی ۴۶ کشور تاثیر گذار در اقتصاد جهانی نشان می دهد که  اقتصاد آمریکا، منطقه یورو، ژاپن، آلمان، فرانسه و چین در سال ۲۰۱۹ میلادی کمتر از روند فعلی رشد خواهد داشت.  


همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که اقتصاد بریتانیا در حال حاضر سیر صعودی به خود گرفته؛ اما به دنبال خروج از اتحادیه اروپا، روند رشد اقتصادی بریتانیا متوقف می‌شود.  


 بر همین اساس، «جیمز نایتلی» مدیر بخش اقتصاد بین الملل گروه «آی آن جی»، شرکت خدمات مالی و بانکداری چند ملیتی در هلند، گفت: این روند منفی در اقتصاد جهانی به دلیل اعمال سیاست های پولی سفت و سخت از سوی بانک های مرکزی کشورها است که به دنبال شکل گرفتن موج بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۵ میلادی، وارد چرخه اقتصادی جهان شده است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر مصرف کنندهها به سمتی حرکت می کنند که میزان بدهی آنها روبه افزایش است؛ بنابراین بانک های مرکزی به سمت سفت و سخت کردن سیاست های پولی خود گام بر می دارند و می خواهند که مانند یک ترمز در فعالیت اقتصادی عمل کنند.  


بر پایه این گزارش، رشد اقتصادی منطقه یورو در سال جاری میلادی ۱.۹ درصد برآورد می شود که این رقم برای سال ۲۰۱۹ میلادی به ۱.۵ درصد کاهش پیدا می کند و این رقم برای ژاپن در حال حاضر ۱.۴ درصد و در دو سال آینده به نصف یعنی ۷ دهم درصد تنزل پیدا می‌کند.


رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲.۲ درصد پیش بینی شده که برای سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲.۱ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.  


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر