02 مرداد 1396 - 15:48

رشد ۲ درصدی شاخص فرابورس در تیرماه امسال

شاخص فرابورس در تیرماه امسال با رشد ۲ درصدی به ارتفاع ۹۲۴ واحدی رسید و بازدهی خود از ابتدای سال را به ۵.۵ درصد رساند.
کد خبر : ۷۲۷۴۲
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا، نخستین ماه تابستان امسال در حالی در بازار فرابورس ایران به پایان رسید که در این مدت شاخص کل و ارزش بازار هر یک به میزان ۲.۲ و ۰.۷ درصد افزایش یافتند و به طور متوسط روزانه ۳۰۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال در این بازار معامله شد.
همچنین در مجموع بازارهای فرابورس ایران تعداد ۵ هزار و ۷۶۸ میلیون ورقه بهادار در ۵۶۰ هزار دفعه به ارزش ۲۷ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در تیرماه مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به ماه قبل خود افت ۱۸ درصدی حجم را در مقابل رشد ۱۳ و ۲۲ درصدی ارزش و تعداد دفعات معاملات نشان می‌دهد.
در این میان رصد حجم و ارزش دادوستدها به تفکیک بازارها نیز حاکی از افزایش حجم معاملات در بازارهای اول و ابزارهای نوین مالی دارد، ضمن آنکه ماه گذشته ارزش نقل و انتقال اوراق بهادار هم در بازارهای اول، دوم، ابزارهای نوین مالی و پایه افزایش یافته است.
بر این اساس در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس نیز در ماه گذشته به ترتیب تعداد ۸۰۳، ۱۹۷۷ و ۲۵۹۱ میلیون سهم به ارزش ۱۵۱۷، ۵۵۸۶ و ۴۰۹۶ میلیارد ریال خرید و فروش شد و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط هم در این مدت میزبان نقل و انتقال ۱۰۰ هزار سهم به ارزش ۵ میلیارد ریال قرار گرفت و بازار ابزارهای نوین مالی به معامله ۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۵ هزار و ۶۲۴ میلیارد ریال رضایت داد.
این گزارش می‌افزاید: اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز در تیرماه به ترتیب به میزان ۱۴، ۸۲ و ۱.۵ میلیون ورقه مورد معامله قرار گرفتند که ارزش معاملات آن‌ها به میزان ۱۳ هزار و ۶۰۶، ۸۴۰ و ۱۱۷۸ میلیارد ریال بود.
همچنین بیشترین رشد ماهانه را در روند معاملات اوراق تسه تجربه کرد و حجم و ارزش معاملات آن به ترتیب به میزان ۴۳ و ۲۳ درصد افزایش یافت.
ارزش خرد معاملات بازار سهام شامل معاملات در بازارهای اول، دوم، پایه، شرکت‌های کوچک و متوسط و مشتقه نیز در ماه گذشته به رقم ۸ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال رسید که گروه فلزات اساسی با ارزش معاملاتی به میزان یک‌هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال سهم ۱۵ درصدی را از ارزش کل معاملات در اختیار گرفت و در صدر ایستاد.
همچنین گروه‌های «حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات» و «مواد و محصولات دارویی» به ترتیب با ارزش معاملاتی به میزان ۹۴۹ و ۷۸۶ میلیارد ریال، سهم ۱۱ و ۹ درصدی را از ارزش کل معاملات به خود اختصاص دادند و در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
در نهایت در آخرین روز معاملاتی تیرماه امسال شاخص کل فرابورس ایران به ارتفاع ۹۲۴ واحدی رسید که ضمن افزایش ۲.۲ درصدی در این مدت، بازدهی خود از ابتدای سال را به ۵.۵ درصد رساند.
 


برچسب ها: رشد شاخص فرابورس
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر