03 مرداد 1396 - 09:48
دستیار ویژه رییس‌جمهور با ایبِنا مطرح کرد؛

وضع مناسب بانک‌ها در حقوق شهروندی/ تکمیل بانکداری موبایلی

دستیار ویژه رییس‌جمهور گفت: نظام بانکی در حوزه حقوق شهروندی با توجه به اینکه بانک‌ها کاملا الکترونیک هستند از وضعیت مناسبی برخوردار است.
کد خبر : ۷۲۷۵۴
الهام امین زاده

الهام امین‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایبِنا افزود:‌ اگر مردم به صورت غیرحضوری بتوانند امور اداری خود را انجام دهند، مزیت‌های بسیاری دارد از جمله اینکه سفرهای غیرضروری از شهرستان‌ها به تهران کاهش می‌یابد و نیازی به مواجهه چهره به چهره مردم با کارمندان نیست.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در نظام بانکی در بحث حقوق شهروندی و دولت الکترونیک گفت: بانک‌ها در مقایسه با بسیاری از دستگاه‌ها وضعیت بهتری دارند چرا که کاملا الکترونیکی هستند؛ البته هنوز در حوزه بانکداری موبایلی کاری انجام نشده است.


امین‌زاده افزود: بحث شکایات مردمی در دو حوزه انجام شده است که کسب و کارها را وزارت اقتصاد انجام داده و وزارت ارشاد نیز سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات را انجام داده است که عملا با این دو سامانه چرخه شکایت کردن و مطالبه‌گری مردم از حقوقشان می‌تواند محقق شود.


دستیار ویژه رییس جمهور تاکید کرد: این سامانه‌ها بیشتر برای مطالبه‌گری و شکایت مردم است که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و بسیاری از شهروندان از این سامانه‌ها و تلفن‌های گویا اطلاع ندارند و نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها وجود دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر