03 مرداد 1396 - 12:01
معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

ایجاد تحول در سیستم بانکی با اپلیکیشن "بله "

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:نرم افزار و اپلیکیشن جدید شرکت داده ورزی سداد این امکان را برای نسل جوان فراهم کرده که از یک شتاب‌دهنده در حوزه بانکی و مالی برخوردار شوند.
کد خبر : ۷۲۷۶۴
سداد

به گزارش ایبِنا به نقل از شرکت داده ورزی سداد، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  در بازدید از چهار شرکت زیرگروه داده ورزی سداد رحاشیه بیست و سومین نمایشگاه الکامپ که با حضور فرامرز خالقی نایب رییس و مدیرعامل داده ورزی سدادبرگزارشد، گفت:باتوجه به فاصله زمانی الکامپ سال گذشته با الکامپ امسال که کمتر از یک سال است، شاهد رشد فزاینده بیش از پنج یا شش برابری ظهور شرکت های جدید در این نمایشگاه بودیم.


برات قنبری تصریح کرد: این رشد نوید بخش این است که بخش فناوری کشور پتانسیل زیادی دارد شاید برای همین است که  در برنامه پنج ساله ششم انتظار می رود که حجم بازار حداقل شش برابر نسبت به برنامه پنجم باشد یعنی از هفت هزار میلیارد تومان حداقل به ۴۲  هزار میلیارد تومان برسد.


وی با بیان این که اپلیکیشن جدید شرکت داده ورزی سداد این امکان را برای مردم به ویژه نسل جوان فراهم کرده است که از یک شتاب‌دهنده در حوزه بانکی و مالی برخوردار شوند، اظهار کرد: بانک ملی یک حرکت دهنده، شتاب دهنده و همواره کننده راه برای فعالیت های جدید IT در نظام مالی و بانکی است.


قنبری با اشاره به استقبال مردم از  اپلیکیشن "بله"  اذعان داشت: بانک ملی یک خانواده بزرگ ۳۰۰ هزار نفره و از این رو زیرا نیازمند یک شبکه اجتماعی است ودر حال حاضر بزرگترین شبکه پرداخت را در کشور به خود اختصاص داده است.


معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: بانک ملی آغاز گر هر تحولی در نظام بانکی و پرداخت است از این رو باید در سیستم پرداخت نیز از رقبا  پیشی بگیرد.


این مقام مسئول ابراز  یادآور شد: امیدواریم بعد از راه‌اندازی اپلیکیشن “بله “، بانک‌های دیگر نیز به این مسیر بپیوندند و به این ترتیب تحولی در سیستم بانکی ایجاد شود.


وی با بیان این که در سداد کارهایی انجام شده  که در شرکت های دیگر امکان انجام آن وجود ندارد، گفت: بانک ملی ناگزیر است بیش از هفت درصد هزینه های خود را در IT هزینه کند که این رقم سه یا چهار برابر جای گسترش دارد.


قنبری با اشاره به فرهنگ سازمانی  بانک ملی اعلام کرد: هر قسمتی که به نقطه بلوغ می‌رسد به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کسب و کار آن رونق می‌گیرد.


لازم به ذکر است”بله” اولین پیام‌رسان ایرانی وفارسی باقابلیت پرداخت است که به‌تازگی شرکت داده‌ورزی سداد از زیرمجموعه‌های بانک ملی موفق به طراحی و پیاده‌سازی آن شده که  مشابه تلگرام باقابلیت پرداخت درون برنامه‌ای است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر