در بازار معاملات جهانی؛

ارزش دلار کاهش یافت/شاخص بورس اروپا بالا آمد

ارزش دلار آمریکا به دلیل نگرانی از وضعیت اقتصادی این کشور، بار دیگر سیر نزولی را تجربه کرد در حالی که پیش بینی می شود شاخص بورس کشورهای آسیایی با افزایش روبرو شود.
کد خبر : ۷۲۷۶۹
دلار

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، ارزش دلار آمریکا در بازار جهانی معاملات ارز در روز سه شنبه به دلیل نگرانی از شرایط اقتصادی ایالات متحده، نرخ تورم پایین در این کشور و نیز تاثیر پس لرزهای جلسه «فدرال رزرو» برای تصمیم گیری بر روی افزایش نرخ بهره بانکی، بار دیگر روند نزولی را تجربه کرد.  


بر همین اساس، ارزش دلار در ساعت اولیه بازار معاملات امروز با افزایش روبرو شد؛ اما اندکی بعد به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از اعمال سیاست های پولی انقباضی «فدرال رزرو» در جلسه روز پنج شنبه این بانک، با سیر نزولی مواجه شد.


در همین حال ارزش دلار در مقابل ین ژاپن یک دهم درصد کاهش یافت و به ۱۱۰.۹۹ ین رسید؛ همچنین شاخص دلار در برابر شش سبد اصلی ارز جهان در بازار معاملات امروز به ۹۳.۹۱۹ رسید.


در بازار بورس کشورهای آسیایی، میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در خارج از ژاپن در حدود یک دهم درصد روند صعودی داشت و بورس استرالیا ۹ دهم درصد سیر افزایشی را تجربه کرد.  


شاخص بورس «نیکی» ژاپن بدون تغییر بود و «کاسپی» کره جنوبی ۳ دهم درصد روند نزولی داشت. در چین شاخص بورس «شانگهای» ۲ دهم درصد پایین آمد و «شنزن» هم تغییر جزیی را شاهد بود؛ ضمن اینکه شاخص بورس «هنگ سنگ» هنگ کنگ هم کمی افزایش داشت.


بر پایه این گزارش، پیش بینی می شود شاخص بورس کشورهای اروپایی با سیر صعودی روبرو شوند و بورس  «فوتسی» بریتانیا، «DAX» آلمان و «CAC ۴۰» فرانسه در حدود ۳ دهم درصد روند افزایشی داشته باشند.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر