«کریستین لاگارد»؛

صندوق بین‌المللی پول به پکن منتقل می‌شود

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: در صورتی‌که روند رشد اقتصادی چین تا ۱۰ سال آینده سیر صعودی خود را حفظ کند؛ دفتر مرکزی این نهاد بین‌المللی را به «پکن» انتقال خواهیم داد.
کد خبر : ۷۲۷۷۴
لاگارد

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، «کریستین لاگارد» رئیس صندوق بین المللی پول گفت: در صورتی‌که رشد اقتصادی در چین و بازارهای نوظهور تداوم داشته باشد، مقرر صندوق بین المللی را تا یک دهه آینده به پکن منتقل خواهیم کرد.


در همین حال رئیس صندوق بین المللی پول در «واشنگتن» گفت: چنین اقدامی ممکن خواهد بود و علت آن این است که صندوق بین المللی پول نیاز به افزایش حضور بازارهای نوظهور اصلی با توجه به رشد اقتصادی و تاثیرپذیری بیشتر آنها در این نهاد دارد.


وی تصریح کرد، ممکن است طی ۱۰ سال آینده، مقرر این صندوق دیگر در «واشنگتن دی سی» آمریکا نباشد و دفتر اصلی ما به «پکن» اتقال داده شود.  


«لاگارد»  گفت: اساسنامه صندوق بین المللی پول می‌گوید که دفتر مرکزی آن باید در بزرگترین اقتصاد جهان دایر باشد. همچنین صندوق بین المللی پول از زمان تاسیس خود در سال ۱۹۴۵ میلادی تا کنون در ایالات متحده مستقر بوده است.


بر همین اساس، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که رشد اقتصادی چین در یک دهه آینده بطور میانگین سالانه بیش از ۶ درصد باشد که از تولید ناخالص داخلی آمریکا پیشی خواهد گرفت و عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان را به خود اختصاص خواهد داد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر