03 مرداد 1396 - 14:07

حذف یک صفر از پول ملی/ محاسبات آسانتر می‌شود

عضو کمیسیون برنامه مجلس با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی نیازمند بررسی در مجلس است، برداشته شدن یک صفر از پول را دارای آثار روانی کمتری دانست.
کد خبر : ۷۲۷۸۰
پول

به گزارش ایبِنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه تبدیل ریال به تومان شأن قانون‌گذاری دارد، گفت: برداشته شدن یک صفر آثار روانی کمتری در کشور دارد. به‌ علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل ریال به تومان در کل کشور، تصمیم‌گیری در این باره از شئونات قانون‌گذاری است.


حاجی‌دلیگانی با بیان این مطلب به خبرگزاری خانه ملت، در مورد تاثیرات تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان در اقتصاد کشور، اظهارداشت: پیش‌ بینی من این است که تبدیل واحد پولی کشور از ریال به تومان نمی‌تواند تاثیر منفی در اقتصاد داشته باشد و در محاسبات و تنظیم اسناد سهولت ایجاد می‌کند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره اینکه آیا لزومی برای ارایه این لایحه به مجلس شورای اسلامی وجود دارد یا اینکه در حوزه اختیارات رییس جمهور است؟ گفت: به‌ علت اثرگذاری اجرای لایحه تبدیل واحد پول کشور از ریال به تومان در کل کشور، تصمیم‌گیری در این خصوص از شئونات قانون‌گذاری است.


حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه در خیلی از قوانین کشور عنوان ریال قید شده است، اضافه کرد: با توجه به آورده شدن عنوان ریال در بسیاری از قوانین کشور، لایحه تغییر این عنوان به تومان باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اینکه باید چند صفر از واحد پولی کشور کم شود؟ خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت یک صفری بین ریال و تومان، برداشته شدن یک صفر در جامعه از جهت روانی پذیرفته‌تر است و آثار روانی کمتری دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر