03 مرداد 1396 - 14:14

ارزش مبادلات فرابورس از ۳ هزار میلیارد ریال فراتر رفت

ارزش مبادلات فرابورس ایران در میانه هفته نخست مردادماه به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۷۲۷۹۱
فرابورس ایران - کراپ‌شده

به گزارش ایبِنا؛  ارزش مبادلات فرابورس ایران در میانه هفته نخست مردادماه به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال رسید؛ به گونه‌ای که در روز جاری شاهد تغییر مالکیت افزون بر ۱۵۵ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس ایران بودیم.


امروز سوم مردادماه، ضمن افزایش چشم‌گیر ارزش مبادلاتی فرابورس شاهد بازگشایی ۴ نماد معاملاتی «وآتوس»، «نیرو»، «خودکفا» و «شپاس» در پی برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد بودیم.


نمادهای «کاسپین» و «قچار» بیشترین افزایش قیمت تا سقف ۴.۷ درصدی را به همراه داشتند و نمادهای «کمرجان» و «کی بی سی» نیز بیشترین کاهش قیمتی را در روز جاری تا سقف ۵ درصد متحمل شدند. از سوی دیگر نمادهای «زاگرس» و «دماوند» با کم‌تر از یک واحد اثر منفی بر شاخص کل فرابورس در افت دو واحدی آیفکس بی‌تاثیر نبودند و در نهایت این نماگر در ارتفاع ۹۲۰ واحدی قرار گرفت.


در همین حال نماد «سمگا» با دادوستد بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۱ میلیارد ریال، بیشترین حجم و نماد «بمپنا» نیز با نقل‌وانتقال ۲ میلیون و ۶۸۰ سهم به ارزش ۳۸ میلیارد ریال بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد. در مجموع این دو بازار میزبان جابه‌جایی ۴۸ میلیون و ۸۸۰ سهم بودند که ارزشی نزدیک به ۲۰۱ میلیارد ریال را رقم زد.


در بازار پایه نیز سرمایه‌گذاران بیش از ۱۰۴ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۱۷۵ میلیارد ریال را مورد دادوستد قرار دادند که در این میان نماد «لکما» با مبادله بیش از ۴۹ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال صدرنشین تابلوهای معاملاتی بازار پایه شد.


در ادامه نتیجه نقل‌وانتقال‌های صورت‌گرفته در تابلو اوراق با درآمد ثابت، معامله ۲ میلیون و ۸۴۰ سهم به ارزش افزون بر ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال بود که بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی در این تابلو به نماد «اخزا۸» تعلق گرفت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها