06 مرداد 1396 - 10:27
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

رشد صنعت پرداخت با سوددهی پی‌اس‌پی‌های بورسی

پرونده مجامع چهار شرکت خدمات پرداخت حاضر در بورس با تقسیم سود نقدی بین سهام‌داران بسته شد.
کد خبر : ۷۲۸۳۰
بورس اوراق بهادار

به گزارش خبرنگار ایبِنا، چهار شرکت به پرداخت ملت، تجارت الکترونیک پارسیان، آسان پرداخت پرشین و کارت اعتباری ایران کیش از بین ۱۲ شرکت خدمات پرداخت (PSP) که دارای مجوز از شاپرک هستند، در بورس حضور دارند که با برگزاری مجمع عمومی سالیانه تجارت الکترونیک پارسیان به عنوان آخرین شرکت در نیمه تیرماه سال جاری پرونده مالی سال ۹۵ شرکت‌های PSP بسته شد.


نکته قابل توجهی که از بررسی گزارش مجامع شرکت‌ها نمود پیدا می‌کند سودده بودن هر چهار شرکت در سال گذشته است. مطلبی که می‌تواند نشانگر روند رو به رشد صنعت پرداخت و توجیهی برای حرکت سرمایه‌گذاران به سمت این صنعت نوین باشد.


در این میان شرکت به‌پرداخت ملت بیشترین سود را بین سهامداران خود تقسیم کرد؛ سهامدارانی که در مجموع صاحب ۹۵۰ میلیون سهم هستند که البته بخش قابل توجهی از این سهام متعلق به گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا است. به پرداخت ملت که سود خالصی معادل ۱,۲۰۳,۹۴۹ میلیون ریال داشته است ۱۱۱۹ ریال بابت هر سهم سود پرداخت کرده است که از این حیث در بین شرکت‌های psp بالاترین جایگاه را کسب کرده است.


شرکت آسان پرداخت پرشین با پرداخت ۱۰۰۰ ریال سود هر سهم به صاحبان یک میلیارد سهم خود در جایگاه دوم پس از به‌پرداخت ملت قرار دارد. این شرکت در سال گذشته ۱,۹۹۴,۸۱۹ میلیون ریال سود خالص را تجربه کرده است.


شرکت کارت اعتباری ایران کیش نیز با کسب سود خالص ۸۴۵,۳۴۴ میلیون ریالی توانست ۵۵۰ ریال سود به بیش از یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون سهم خود پرداخت کند.


کمترین سهم را نیز در بین این چهار شرکت، تجارت الکترونیک پارسیان پرداخت کرد. بیش از دو میلیارد و ۴۲۱ میلیون سهم این شرکت هر کدام ۴۰۰ ریال سود دریافت کردند که حاصل کسب ۱,۳۰۳,۲۶۴ میلیون ریال سود خالص در این شرکت بود.









































نام شرکت تعداد سهم سود تقسیمی(ریال سود خالص(میلیون ریال) سرمایه(میلیون ریال)
به پرداخت ملت ۹۵۰۰۰۰۰۰۰ ۱۱۱۹ ۱۲۰۳۹۴۹ ۹۵۰۰۰۰
آسان پرداخت پرشین ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ۱۰۰۰ ۱۹۹۴۸۱۹ ۱۰۰۰۰۰۰
کارت اعتباری ایران کیش ۱۲۱۰۵۴۸۰۹۰ ۵۵۰ ۸۴۵۳۴۴ ۱۳۱۰۰۰۰
تجارت الکترونیک پارسیان ۲۴۲۱۳۷۸۴۲۴ ۴۰۰ ۱۳۰۳۲۶۴ ۲۷۳۲۵۵۶


برچسب ها: بورس psp
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر