04 مرداد 1396 - 15:26

کلاهبرداری از طریق سیستم پرداخت داخلی پیام‌رسان‌های خارجی

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: به تازگی با اعلام اینکه در نسخه‌های جدید پیام‌رسان‌های خارجی امکان پرداخت وجود دارد، کلاهبرداران وارد عمل شده و دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.
کد خبر : ۷۲۸۴۶
بانکداری الکترونیک

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ علی کریمی گفت: به تازگی با اعلام اینکه در نسخه‌های بعدی برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی امکان پرداخت وجود دارد کلاهبرداران وارد عمل شده و با بیان اینکه می‌توان از طریق این پیام رسان خرید اینترنتی انجام داد با ایجاد فروشگاه‌های مجازی  دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.
وی افزود: فرد مجرم  لوازم، نرم افزار و ... را در معرض فروش قرار می‌دهد و مبلغی اندک برای آن تعیین و سپس اقدام به فریب قربانیان کرده و آنان را با یک لینک به ربات ایجاد شده که به ظاهر انتقال وجه انجام می‌دهد، هدایت می‌کند.   فرد قربانی نیز با تصور اینکه انتقال وجه انجام می‌پذیرد تمام اطلاعات کارتی خود را در ربات وارد می‌کند.
کریمی ادامه داد: مجرم با استفاده از اطلاعات به دست آمده به حساب بانکی قربانی دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال و یا خریدهای اینترنتی از حساب کاربران می‌کند، لذا  باید توجه داشت که در حال حاضر هیچ پرداختی از طریق پیام رسان‌ها یا همان شبکه‌های اجتماعی خارجی انجام نمی‌پذیرد و حتی با ایجاد امکان پرداخت درون پیام رسان در آینده باید ارتباط با سیستم‌های بانکی داخل کشور نیز برقرار شود که فعلا این ارتباط برقرار نبوده و در صورت اعلام بانک‌های داخل کشور امکان‌پذیر می‌شود.  


رییس پلیس فتای استان کرمانشاه در پایان گفت: در انتها از هموطنان عزیز درخواست داریم  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر