بیل گیتس جا ماند؛

مالک آمازون عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از «بیل گیتس» ربود

ثروت جف بزوس مالک آمازون با رسیدن به ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر از بیل گیتس شد و عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۷۲۸۷۵
آمازون

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از بلومبرگ انگلیسی، بر اساس نتایج منتشر شده از سوی پایگاه خبری بلومبرگ، «جف بزوس» مالک فروشگاه اینترنتی آمازون با مجموع ثروت خالص ۹۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار، عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داد و به امپراطوری «بیل گیتس»  پایان داد.


در همین حال «بیل گیتس» مالک مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ میلادی عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از آن خود کرده بود و اکنون با ۹۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است.  


همچنین  «مارک زاکر برگ» مالک فیس بوک با بیش از ۸۲ میلیارد دلار ثروت خالص در جایگاه سوم و "وارن بوفیت" تاجر سرشناس ۸۶ ساله با دارایی ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در رتبه چهارم قرار دارد.  


بر همین اساس، هر سهام آمازون با ۱.۳ درصد افزیش به ۱,۰۶۵.۹۲ دلار رسیده که از جمله دلایل افزایش ثروت مالک این فروشگاه اینترنتی شده است؛ ضمن اینکه برآورد می شود سود سهام آمازون در سه ماه دوم سال جاری میلادی با احتساب میانگین هر سهام ۱.۴۲ دلار، به ۳۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برسد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد روند صعودی به خود گرفته است.


بر پایه این گزارش، «آمازون کلود» یا همان «خدمات وب آمازون»، سریع ترین رشد را داشته است و یک کسب و کار پُرسود برای مجموعه آمازون محسوب می شود و در حدود ۱۰ درصد درآمد این شرکت اینترنتی را تشکیل می دهد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر