06 مرداد 1396 - 10:33
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

فروش اینترنتی بزرگترین دغدغه شبکه فروش بیمه

مدیرعامل بیمه البرز می‌گوید فروش اینترنتی بیمه‌نامه در دفاتر پیشخوان دولت بزرگترین دغدغه شبکه فروش بیمه است.
کد خبر : ۷۲۸۷۹
بیمه

سیدرسول تاجدار در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره فروش بیمه نامه به صورت اینترنتی در دفاتر پیشخوان دولت گفت: این موضوع البته هنوز به مرحله نهایی نرسیده و در صورتی نیز که نهایی شود، درصد کمی را شامل می شود.


وی در عین حال تصریح کرد که این موضوع بزرگترین دغدغه شبکه فروش بیمه است زیرا منافع نمایندگان حقیقی یا حقوقی به خطر خواهد افتاد.


مدیرعامل بیمه البرز خاطرنشان کرد که در صورت خریداری مستقیم بیمه نامه از شرکت های بیمه، به طور حتم کارمزد نمایندگان فروش بیمه تحت تاثیر قرار می گیرد.


تاجدار با بیان اینکه در تمامی دنیا شرکت های بیمه به طور مستقیم اقدام به فروش بیمه نامه نمی کنند، گفت: فروش اینترنتی بیمه نامه می تواند به گونه ای تنظیم شود که ضمن سهولت خرید توسط مردم، منافع شبکه فروش نیز تامین شود؛ در تمام دنیا نیز چنین است و منافع شبکه فروش نیز در این موضوع لحاظ می شود.


وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از بیمه نامه ها نیاز به امضا دارند و نداشتن امضای اینترنتی برای بسیاری از افراد می تواند این موضوع را به چالشی برای فروش بیمه نامه های اینترنتی تبدیل کند، گفت: ما در ابتدای راه فروش اینترنتی بیمه قرار داریم هرچند که ۵۶ درصد بیمه نامه های موجود که بیشترین پرتفوی بازار را شامل می شوند مانند بیمه نامه های ثالث خودرو یا بدنه، نیازی به امضای اینترنتی ندارند.


مدیرعامل بیمه البرز ادامه داد: البته موانع و مشکلات فروش اینترنتی بیمه نامه‌هایی مانند آتش سوزی، انرژی و عمر و زندگی که نیاز به امضا دارند نیز باید بتدریج رفع شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر