06 مرداد 1396 - 10:45

تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تشکیل معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه خبر داد.
کد خبر : ۷۲۸۸۱
وزارت امور خارجه

به گزارش ایبِنا از خانه ملت، مجتبی ذوالنوری با اشاره به ضعف وزارت خارجه در دیپلماسی اقتصادی تصریح کرد: اینکه وضعیت دیپلماسی اقتصادی کشور در سال های اخیر مناسب نبوده کاملا محرز است و انتظار می رفت سالهای گذشته دستگاه دیپلماسی در این زمینه اقدام کند.


نمایند مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اما وزارت امور خارجه کشور به دنبال تغییر در ساختار درونی خود است، بنابراین نیاز نیست در این راستا اساسنامه ای تنظیم یا تغییراتی از بیرون از وزارتخانه در نظر گرفته شود.


وی گفت: گزارشی از وزارت خارجه مبنی بر تغییر در ساختار درونی دستگاه دیپلماسی ارائه شده است و اگر طبق این تغییرات عمل شود، شاهد تاثیرات آن را بر تقویت دیپلماسی اقتصادی خواهیم بود.


این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در وزارت امور خارجه کشور معاونت دیپلماسی اقتصادی با حوزه گسترده در نظر گرفته شده است که بعد از تایید هیات دولت و ریاست جمهوری ضعف در اقتصاد بین المللی جبران خواهد شد؛ بنابراین دیگر لازم به اعمال تغییر از بیرون به دستگاه دیپلماسی نیست.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچکدام از وزارتخانه های کشور اساسنامه ندارند بنابراین نمی توان در این زمینه به وزارت امور خارجه ایراد گرفت، با این حال امیدواریم تحولی در این زمینه رخ دهند و این ضعف برطرف شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر